خبرهای داغ:
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

وقف ماندگارترين معامله در طول حيات انسانی است

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت در جمع خبرنگاران وقف را ماندگارترین معامله در طول حیات انسانی دانست و گفت: بدون ترديد سنت حسنه وقف در اسلام از جايگاه بلند و رفيعی برخوردار است.
کد خبر: ۸۷۸۶۷۱۲
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی اظهار کرد: وقف، هدیه‌ای ماندگار است که برای خدمت عمومی یا نگه داشتن اصل هر چیزی و جاری بودن سود ناشی از آن در مسیر خیر، نیکی و رضای خدا به کار می‌رود.

وی افزود: نظر اسلام وقف راه‏گشايی برای رفع محروميت‏‌های مادی و معنوی جامعه و يادگار جاودانه‌‏ای از کرامت انسان به پيشگاه بشريت و پيوند با آفريدگار متعال است.

حجت‌الاسلام احمدی، وی وقف را ماندگارترین معامله در طول حیات انسانی دانست و خاطرنشان کرد: بدون ترديد سنت حسنه وقف در اسلام از جايگاه بلند و رفيعی برخوردار است و يکی از گرانبهاترين و ارزشمندترين سنت‌های اسلامی و نمونه اعلای باقيات و صالحات است و ماندگارترين معامله در طول حيات انسانی است که در آن واقف دسترنج عمرش را در اين بانک الهی ذخيره می‌کند تا در عرصه قيامت از ثواب آن بهره‌مند شود.

امام جمعه هریس، ادامه داد: وقف به عنوان شكلی از صدقات و به عنوان صدقه‌ای كه هميشه جريان دارد به نوبه خود سهمی بزرگ در تاليف قلوب مردم داشته و خواهد داشت.

وی، با اشاره به راهکارهای استفاده از درآمدهای وقف یادآور شد: استفاده از درآمدهای وقف برای ساخت مساجد، دانشگاه‌‏ها، خوابگاه‏‌های دانشجويی، تأسيس کتابخانه‏‌های عمومی، برگزاری کنگره‏ جهانی حج، مجالس عزاداری ائمه(ع)، مسابقات قرائت قرآن کريم در سطح بين‏‌المللی و... از کارکردهای فرهنگی و آموزشی وقف است.

حجت‌الاسلام احمدی از نقش وقف در بعد اجتماعی گفت و تاکید کرد: در بُعد اجتماعی وقف همچون چتری بزرگ سايه‏ خود را بر سر همه نيازمندان و محرومان می‏‌گستراند و جامعه را از فقر که عامل بسياری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی و سستی در ارکان دينی است، نجات می‏‌دهد و امکان همزيستی مسالمت‏ آميز را در محيطی مملو از اخوت و حُسن ظن، که زمينه‏ ساز پيشرفت و تعالی جامعه خواهد شد، فراهم می‏‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها