شناسایی 203 بیمار مبتلا به ویروس HIV در استان

تاکنون203 بیمار مبتلا به ویروس HIV در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.
کد خبر: ۸۷۸۶۹۸۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
معاون فنی مرکز بهداشت استان با بیان اینکه حدود 203 بیمار مبتلا به ویروس HIV در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است، گفت:از این تعداد تنها حدود 19 نفر در استان تحت درمان هستند.

محمدرضا قلعه گلاب در نشست کمیته ایدز با بیان اینکه در سراسر دنیا و همچنین در کشور ما اقدامات خوبی برای کنترل بیماری ایدز انجام شده است، افزود: کنترل این بیماری‌ در سال‌های اخیر منجر به کاهش ابتلا به آن شده است.

وی ادامه داد:در صورت تشخیص به موقع بیماری، می‌توان خدمات درمانی خوبی ارائه کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین عللی که مبتلایان به این ویروس برای درمان مراجعه نکرده و یا به استان‌های مجاور برای درمان مراجعه می‌کنند، نگاه و رفتاری است که نسبت به این بیماری در جامعه وجود دارد.

قلعه گلاب افزود: بسیاری از افراد جامعه این بیماری را به مسائل اخلاقی مرتبط می‌دانند که باید این ذهنیت را در جامعه تغییر دهیم تا بتوان خدمات درمانی مطلوب به این بیماران ارائه کرد.

وی ادامه داد: ما به مبتلایان به ایدز این اطمینان را می‌دهیم که اطلاعات مربوط به پرونده پزشکی آنها در سیستم دانشگاه علوم پزشکی کاملا محرمانه خواهد بود.

معاون فنی مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد همکاری‌های برون بخشی برای مقابله با بیماری ایدز در استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: تلاش برای مبارزه با این بیماری نباید تنها به هفته ایدز اختصاص یابد بلکه باید در تمام سال برای مبارزه با این بیماری تلاش کرد.

قلعه گلاب از راه‌اندازی سه پایگاه سلامت در زندان‌های استان خبر داد و افزود: 3 مرکز جدید بیماری‌های رفتاری در این استان راه اندازی می شود.

ارسال نظرات