قابل توجه مسئولان

اختلال گیرنده های دیجیتال صدای مردم اصلاندوز را درآورد!

بروز اختلال در دریافت شبکه های دیجیتال صدا و سیما و قطعی مکرر آنها در اصلاندوز موجب نارضایتی مردم شده است.
کد خبر: ۸۷۸۷۱۴۶
|
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، شاید خیلی ها سیستم های دیجیتال را تجربه ای جدید در عرصه تماشای تلویزیون بدانند که در این سیستم افزون بر ایجاد امکان ارائه شبکه های تلویزیونی بیشتر، کیفیت صدا و تصویر نیز بهبود یافته است.

قابلیت ارائه تعداد شبکه های بیشتر، کیفیت صدا و تصویر بالاتر نسبت به آنالوگ، راهنمای الکترونیکی برنامه ها، اطلاعات اضافی در کنار تصاویر، زبان دوم مانند شبکه آی فیلم، پیام نما با کیفیت بالاتر از امکاناتی است که در سیستم دیجیتال تعریف شده که از مزیت های این سیستم است.

اما این روزها میزان نارضایتی مردم اصلاندوز به خصوص جوانان این شهر مرزی از وضعیت دریافت این شبکه ها که با اختلالات زیادی همراه شده است به شدت گلایه مند و خواهان بررسی و رفع مشکلات اساسی این گیرنده ها هستند.

این وضعیت به نحوی است که دریافت اغلب این شبکه ها با اختلال و قطعی مکرر مواجه بوده بعضاً پخش زنده مسابقات فوتبال خارجی قطع شده و جای خود را به فیلمهای خارجی و چینی می دهد و همین موضوع باعث نارضایتی و گلایه مردم شده است.

با اینکه کانال 24 گیرنده دیجیتال با چرخاندن آنتن تمامی شبکه ها را در شهر اصلاندوز بخوبی نشان می دهد اما روستاییان حاشیه دره رود از این گیرنده نیز محروم هستند.

بنابراین کانال 36 و 49 دیجیتال شهرمان در سه روز اخیر مداوم قطع شده که قبلا هم گاها این اتفاق می افتاد.

وجود بیش از 20 شبکه دیجیتال رسانه های خارجی از جمله 10 شبکه آذری در این شهر مردم را با قطعی شبکه های رسانه ملی به سوی شبکه های خارحی سوق می دهد.

متاسفانه قطعی مکرر و اختلال در گیرنده های دیجیتال در اصلاندوز به گونه ای است که کم کم میل به استفاده از ماهواره در حال افزایش است که نقض صریح قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی تلقی می شود، فراهم می سازد.

لذا شهروندان و روستاییان اصلاندوز امیدوارند با پیگیری های مسئولان و مساعدت صدا و سیمای مرکز استان، این مشکل برای همیشه رفع شود و منطقه را از پیامدهای فرهنگی نامناسب شبکه های ماهواره ای و شبکه های دیجیتال خارجی مصون سازد.

ارسال نظرات