حضور فعال جهاددانشگاهی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل

جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور استاندار اردبیل، یکشنبه 14 آذر آغاز به کار کرد حضور فعالی دارد.
کد خبر: ۸۷۸۷۷۳۱
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، در این نمایشگاه 70 شرکت و واحد فناوری و دانش‌بنیان، مراکز دانشگاهی و آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، دستاوردها و توانمندی‌های خود را در حوزه پژوهش و فناوری در 43 غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

معاون پژوهش و فناورری جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل در حاشیه این نمایشگاه گفت: پژوهش و فناوری لازمه پیشرفت و استقلال هر کشوری است به همین خاطر برگزاری هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای ارج نهادن به تلاش ‌فعالان عرصه تحقیقات و تکریم آنان است.

مهران اوچی اردبیلی، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری را پل ارتباطی بین دانشگاه، پژوهشگران و صنایع عنوان و تصریح کرد: در نمایشگاه، صاحبان صنایع و دستگاه‌های اجرایی در جریان آخرین دستاوردهای پژوهش و فناورانه مراکز تحقیقاتی قرار می‌گیرند و در رفع نیازهای خود از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: معاونت پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی اردبیل در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان در قالب یک غرفه، آخرین دستاوردهای پژوهشی در حوزه سلامت باروری، کشاورزی، گیاهان دارویی و محصولات دانش بنیان واحدهای مستقر در مرکز رشد و فناوری فرآورده‌های گیاهان دارویی این واحد از جمله محصول خشك و بذر گياهان دارويي، گزارش نهايي طرح‌های پژوهشي و تحقيقاتي، محصولات دارویی و کتاب‌های منتشر شده را به معرض دید عموم گذاشته كه با استقبال خوب بازديدكنندگان مواجه شده است.

سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل نیز در خصوص حضور واحدهای فناور شرکت کننده این مرکز در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان گفت: در این نمایشگاه، شرکت‌های نوش داروی سبلان، نوآوران کیمیای پرند سبلان، خاک آب آژیانه اردبیل، آرتا نوشداروی عصاره باغرو، ریحانه دشت شقایق سبلان، روغن‌کشی کنجد یاغی سبلان، شفا درمان پاک داروی سبز و اعجاز افرا سیمرغ سبلان به عنوان واحدهای فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی فعالانه حضور دارند.

مهران محمدی اظهار داشت: طرح‌های گیاهی موثر در درمان کیست تخمدان، واريكوسل، نارسايي‌هاي كبدي و کبد‌چرب، فيبروم و ميوم رحمي، آسم، برونشيت و سرفه‌هاي خشك، رفلاکس معده، سینوزیت، عفونت تناسلی زنان، درمان لک و تقویت کننده پوست، آلزایمر، پماد گیاهی سوختگی و روغن‌کشی دانه‌های کنجد و سیاهدانه از سوی این شرکت‌ها در غرفه جهاددانشگاهی ارائه شده است.

وی با بیان اینکه به بازدید اختصاصی استاندار اردبیل و مسئولان استانی از غرفه مرکز رشد جهاددانشگاهی تصریح کرد: در این بازدیدها مذاکراتی درخصوص تسریع روند اخذ مجوز شرکت ها و انجام امورات مربوط به تجاری سازی و جذب سرمایه گذار صورت پذیرفت که امیدواریم در آینده به ثمر نشیند.

گفتنی است این نمایشگاه تا 17 آذرماه جاری در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه محقق اردبیلی و در نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید علاقه‌مندان دایر خواهد بود.

ارسال نظرات