مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

نهم ربیع الاول آغاز دوره حیاتی برای دنیای اسلام است

نهم ربیع‌الاول نه تنها آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز در تاریخ شیعه و دنیای اسلام است و باید نسبت به اهمیت و جایگاه این روز عزیز و برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشن بزرگ همه تلاش مضاعف داشته باشیم.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۳۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل تبلیغات اسلامی  مازندران اعتقاد به مهدویت را رکن و اصل اساسی شیعه خواند و تصریح کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مهم‌ترین اصل اساسی و همه پیروزی‌ها در نظام اسلامی در سایه‌سار ولایت و مهدویت شکل گرفته است.

حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌امیری در جلسه شورای برنامه‌ریزی مراسم نهم ربیع‌الاول ویژه سالروز امامت امام زمان (عج) با تبریک به‌مناسبت این روز و با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه شهدای دانشجو و 16آذر، اظهار کرد: نهم ربیع‌الاول سالروز تجدید عهد و بیعت با حضرت ولی‌الله‌الاعظم (ارواحنافداه) است و در واقع امتداد غدیر است.

وی به برخی از وظایف منتظران در عصر غیبت اشاره کرد و افزود: نهم ربیع‌الاول نه تنها آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و سرنوشت‌ساز در تاریخ شیعه و دنیای اسلام است و باید نسبت به اهمیت و جایگاه این روز عزیز و برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشن بزرگ همه تلاش مضاعف داشته باشیم.

این مسؤول به مسأله دوران غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و ادامه داد: مسأله غیبت امام دوازدهم (عج) بارها از سوی ائمه معصومین (ع) اشاره شده تا منتظران خود را برای این دوران سخت انتظار آماده کنند.

شکریان فرهنگ انتظار را تمرینی برای منتظران دانست و خاطرنشان کرد: انتظار همواره صحنه آزمایش و آزمون است تا منتظران مصلح جهانی خود در پرتو ایمان و تقوا صالح باشند و به کمال و تعالی برسند.

وی اعتقاد به ظهور امام عصر (عج) را از اصول ابتدایی فرهنگ انتظار دانست و بیان کرد: اعتقاد قلبی و ایمانی به ظهور از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و ویژگی‌های فرهنگ انتظار است.

محقق و پژوهشگر حوزه دین و مهدویت در مازندران با اهمیت به روز نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) و با تأکید بر برنامه‌ریزی برای برگزاری این ایام، ادامه داد: هر کسی به اندازه فهم و وسع خود از مقام امامت بهره می‌برد و هرقدر اعتقاد نسبت به موعود قوی‌‎تری باشد میزان بهره‌بندی جامعه از وجود امام بیشتر می‌شود.

این مسؤول مهم‌ترین پیام نهم ربیع‌الاول را ولایت دانست و تأکید کرد: ولایت مهم‌ترین پیام روز نهم ربیع‌الاول است و همه باید در راستای حفظ حریم ولایت و جایگاه آن تلاش و اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

شکریان  به برنامه‌های این اداره کل در نهم ربیع‌الاول اشاره کرد و گفت: برگزاری جشن بزرگ ویژه ایام آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) در بین 700 مؤسسه قرآنی و 5 هزار هیأت مذهبی مازندران، تهیه و تولید نشریه ویژه این ایام به تعداد 20 هزار نسخه، برگزاری نشست با شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان و شاعران آیینی استان در خصوص باشکوه‌تر برگزار شدن جشن این ایام، ارسال پیامک انبوه و فضاسازی محیطی  اداری ادارات و نمایندگی‌های تابعه، اعزام روحانی و فعال‌سازی روحانیون مستقر در این ایام شاخص‌ترین برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها