همزمان با برگزاری اولین سالگرد شهات مدافع حرم شهرستان نکا:

اجتماع بزرگ شیفته گان راه شهادت در اولین سالروز شهادت عبدالرحیم فیروزآبادی نکا

اولین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید عبدالرحیم فیروزآبادی است و اجتماع بزرگ سالگرد شهادت این شهید پنج‌شنبه شب 18 آذرماه، مصادف با شام شهادت امام حسن عسگری(ع) در مسجد سعادت مهرآباد این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۸۷۸۴۵
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، این شهرستان در شرق مازندران با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 116 هزار نفر از جمله شهرهای مذهبی استان مازندران است؛ وجود علمای بزرگوار فراوان در نقاط مختلف کشور و در حوزه‌های علمیه استان‌های مختلف و سرداران و 430 شهید این شهرستان، این شهر را متمایز کرده است.

در این بین وجود سرداران و شهدای انقلاب، دفاع مقدس، شهید درگیری با پژاک، شهیده ترور لبنان و شهدای مدافع حرم بر قداست این شهر افزوده است و این شهر را به‌عنوان شهری با بیشترین شهید مدافع حرم در استان مازندران متمایز کرده است.

در زمان جنگ بیش از 430 جوان رعنای این شهرستان برای دفاع از وطن، خاک و ناموس در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیدند و اکنون هم بعد از گذشت 26 سال از جنگ تحمیلی این بار جوانان ما در مرزهای دفاع از حرم اهل بیت (ع)، لباس رزم پوشیده و وارد کار و زار با دشمن شده‌اند.

اگر تا دیروز شهر ما به عکس‌ها و تمثال 430 شهید دلاور و سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز، آذین یافته بود؛ امروز تمثال مبارک شهدای مدافع حرم و حریم شهید محمد منتظرقائم، شهید درگیری با پژاک و شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی، ابراهیم عشریه مزین شده است.

این روزها نکا در تکاپوی برگزاری اولین سالگرد شهید مدافع حرم، شهید عبدالرحیم فیروزآبادی است و اجتماع بزرگ سالگرد شهادت این شهید عزیز و بزرگوار، با حضور گرم مردم و مسؤولان، پنج‌شنبه شب 18 آذرماه، مصادف با شام شهادت امام حسن عسگری(ع) در مسجد سعادت مهرآباد این شهرستان برگزار می‌شود.

براساس اعلام اطلاعیه‌های صادرشده، این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام علی شیرازی مسؤول دفتر نمایندگی ولی‌ فقیه در سپاه قدس و مداحی عباس اکبرنژاد برگزار می‌شود تا تجدید بیعت دوباره‌ای با شهدا داشته باشیم.

* دل‌مان برای شهادت پر می‌زند

علی رضاپور یکی از شهروندان نکایی در آستانه برگزاری اولین سالگرد شهید مدافع حرم عبدالرحیم فیروزآبادی در گفت‌وگو با فارس، گفت: شهدای مدافع حرم در ادامه راه شهدای جنگ تحمیلی بر پیمان و عهد خونین خود ایستادند و اکنون ما هم با شهدای عشق، پیمان خون و عهد می‌بندیم که در ادامه راه‌شان باز نایستیم.

وی اظهار کرد: ما هم همچون شهید فیروزآبادی و شهدای دیگر منتظر شهادت هستیم و دلمان برای شهادت پر می‌زند و با اذن رهبری در میدان‌های مختلف جنگ با دشمن حاضر شده و برای دفاع از حرم و حریم، جان‌فشانی می‌کنیم و دشمنان را به سزای اعمالشان خواهیم رساند.

رضاپور با اشاره به خصوصیت‌های اخلاقی و رفتاری این شهید بزرگوار افزود: مردم‌داری، فروتنی و ادب و تواضع از مهم‌ترین خصیصه‌های این شهید بزرگوار بود که عبادت و دوستی با اهل بیت (ع)، دمی از زندگی این شهید بزرگوار جدا نبود و به آرزوی بزرگش که شهادت بود رسید.

وی با بیان اینکه حضور در مراسم شهدا و یادواره‌های بزرگداشت شهدا در واقع گامی برای بیعت دوباره با شهدا است، ادامه داد: این ایام که در آستانه شهادت شهید فیروزآبادی قرار داریم، فرصتی برای درک و آشنایی بیشتر با راه و روش شهدا و تبیین واقعه بزرگ عاشورا و ایستادگی شهیدان کربلا است که باید بیش از پیش در این راه گام برداریم.

این شهروند نکایی با تأکید بر ادامه راه شهدا و تبیین فرهنگ شهادت برای جوانان گفت: همه ما باید مروج فرهنگ شهادت و ایثار باشیم و حضور مردم در اجتماع بزرگ یادواره‌های شهدا و بزرگداشت نام و یاد این عزیزان، تجدید پیمانی با ارزش‌های مقدس اسلام و شهدا است.

* مزد شهید فیروزآبادی چیزی جز شهادت نبود

برادر شهید فیروزآبادی نیز در گفت‌وگو با فارس از آرزوی برادر شهیدش برای شهادت سخن گفت و افزود: تمام زندگی عبدالرحیم وقف اهل بیت (ع) بود و خود را فدای ائمه اطهار (ع) و رهبری کرد و مزد شهید فیروزآبادی، چیزی جز شهادت نبود.

عبدالرحمان فیروزآبادی اظهار کرد: تبعیت محض از ولایت از جمله خصیصه‌های مهم این شهید بزرگوار بود که در کنار تواضع و فروتنی و آرامش بی‌مانندش برای همگان قابل توجه بوده است و امیدواریم در ادامه راه این شهید بزرگوار و همه شهدای میهن اسلامی، در ولایت‌مداری ثابت قدم باشیم.

وی گفت: این شهید دارای روحیه بالایی بود و احترام به همه افراد را در دستور کار و زندگی خود داشت و شوق شهادت در تمام زندگی‌اش مشهود بود و با شهادت در راه دفاع از حرم بی‌بی زینب (س) به آرزوی خود رسید و متنعم از فیض شهادت شد.

شهرستان نکا پنج شهید مدافع حرم و حریم اهل بیت (ع) را از سال گذشته تاکنون تقدیم دفاع از حرم بی‌بی زینب (س) و اهل بیت (ع) کرده است که شهید عبدالرحیم فیروزآبادی نخستین مدافع حرم شهرستان نکا بود که آذر ماه 94 در سوریه به شهادت رسید و همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع)، با تشییع بی‌نظیر مردم نکا در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد و شهیدان محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، سعید کمالی‌کفراتی، ابراهیم عشریه هم از دیگر شهدای مدافع حرم نکا هستند که در یک‌سال گذشته به شهادت رسیدند، قابل ذکر است که شهیدان سعید کمالی‌کفراتی و ابراهیم عشریه از شهدای مفقودالجسد مدافع حرم هستند.

شهید عبدالرحیم فیروزآبادی متولد 1364 و متأهل و دارای دو فرزند دختر است که در آبان‌ماه سال 94 به‌منظور دفاع از حرم‌های شریفه به سوریه اعزام شد و تنها 27 روز بعد از اعزام در 16 آذر 94 توسط تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید و مراسم تشییع این شهید گرانقدر در 19 آذرماه همزمان با شهادت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با تشییع بی‌نظیر مردم نکا برگزار و در مزار شهدای آبلوی نکا خاکسپاری شد.

در آستانه سالروز شهادت و در اولین سالگرد تو ای شهید مدافع حرم، استوارتر از همیشه شرکت می‌کنیم تا استواری عهد خود را با شهدا، امام شهدا و رهبری اثبات و اعلام کنیم که ما بر عهد خود در دفاع از ولایت، رهبری و ادامه راه شهدا ایستاده‌ایم و هرگز از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و اسلام دست برنمی‌داریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها