خبرهای داغ:
به مناسبت هفته وحدت؛

اهدای جهیزیه به 200 نوعروس نیازمند آذربایجان شرقی

بیش از 200 نوعروس تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) راهی خانه بخت می شوند.
کد خبر: ۸۷۸۸۱۷۳
|
۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اعلام این خبر، گفت: برای تهیه جهیزیه این تعداد نوعروس بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

خالد سیار از اهدای یک هزار و 167 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: برای تامین جهیزیه این نوعروسان حدود 30 میلیارد ریال هزینه شده است.

سیار تاکید کرد: یک هزار و 247 نوعروس نیازمند، در نوبت دریافت جهیزیه هستند که با کمک خیران استان می توانند به خانه بخت بروند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین مددجویان، یکی از اولویت های این نهاد است، خاطرنشان کرد: این نهاد برای تامین جهیزیه نوعروسان و ازدواج جوانان طرح کوثر را در دست اجرا دارد که در قالب این طرح از ظرفیت خیران برای تهیه جهیزیه زوج های نیازمند استفاده می شود.

سیار با اشاره به اینکه در سال گذشته سه هزار و ۹۰۵ سری جهیزیه به نوعروسان تحت حمایت این نهاد اهدا شد، اظهار کرد: برای جهیزیه این نوعروسان از طریق خیرین و مراکز نیکوکاری بیش از 85 میلیارد ریال کمک شد.

وی بیان داشت: این نهاد با شناسایی نوع نیازهای ضروری خانوارها در زمینه تأمین هزینه‌های درمان، مسکن، تحصیل فرزندان، ازدواج و جهیزیه،اعطای وام‌های قرض‌الحسنه، خودکفایی و اشتغال تا رسیدن به توانمندسازی و استقلال خانواده‌ها اقدام می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها