ارس تبار گزارش می دهد؛

پارك دوبله خودروها بلای خیابان های اصلاندوز!

پارک خودروها در مکان‌های نامناسب از جمله کنار معابر و خیابان‌های پر رفت و آمد شهر اصلاندوز باعث ایجاد بی نظمی در تردد خودروها و مردم می شود.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۴۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز به نقل از ارس تبار، در عصر حاضر با توجه به كثرت و رشد جمعيت در شهرها بواسطه زاد و ولد و مهاجرت و ثابت بودن مساحت زمين و بالا رفتن سطح رفاه خانواده ها داشتن حداقل يك اتومبيل يا بيشتر برای هر خانواده دور از انتظار نيست.

پارک دوبل که نوعی از پارک خودرو به موازات خودرو دیگر است، یکی از مهمترین دلایل تشدید ترافیک، به هم خوردن نظم خیابانها ، مانعی برای رانندگی منظم سایر خودروها ، اتلاف وقت رانندگان و تخلفات رانندگی است که در سالهای اخیر با استفاده از کم توجهی مسئولان رشد چشمگیری داشته و به یک معضل فرهنگی تبدیل شده است.

در حال حاضر شهر اصلاندوز با مشكلات عديده ترافيكی مواجه است كه اين مشكلات به علت فضای کم خیابانها، روی آوردن بيش از حد شهروندان به استفاده از اتومبيل شخصی و بی نظمی خودروهای میوه فروشان از میدان نماز تا میدان جمهوری این شهر، همچنين وجود ضعف و كمبودها در زمينه زيرساختهای وسايل نقليه عمومی، روز به روز در حال افزايش است.

بیشتر خودروهای ورودی به شهر اصلاندوز از روستاهای شهرستان خداآفرین استان آذربایجان شرقی و روستاهای حومه اصلاندوز است که بر رشد ترافیک شهری می افزایند.در نتيجه چاره انديشی براي تسهيل و کاهش ترافیک،احداث پاركينگ ضروری و الزامی است.

در اين راه بايد از همه امكانات موجود جهت حل مسئله كه در آينده ای نزديك تبديل به بحران خواهد شد استفاده شود و یا در این خصوص بخش خصوصی باید وارد عمل شود تا بخشی از معضل موجود برطرف شود.

به گزارش ارس تبار، معابر پر از ماشين با همكاری شهروندان، شهرداری و پليس راهور حل شدنی است و بايد تلاش شود با ایجاد و احداث پارکینگ و با فرهنگسازی، شهروندان را به استفاده از پاركينگ‌ها ترغيب کرد.


 

ارسال نظرات