44 روستاي شهرستان پارس آباد در انتظار گاز

44 روستای پارس آباد در حالي طبق وعده مسوولان تا پايان سال 95 از نعمت گاز بهره مند می شوند كه اين روزها با حاكم شدن سرمای کم سابقه پايیزی، افت فشار گاز شهروندان پارس آبادي را كلافه كرده است.
کد خبر: ۸۷۸۸۴۷۷
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، مدتی است که شهروندان پارس آبادي با ارسال كامنت هايي به تحریریه آران مغان مشکل افت محسوس فشار و قطعي گاز در برخي مناطق اين شهر را با ما در میان گذاشته خواستار چاره اندیشی مسوولان در این باره شدند.

اين گلايه هاي شهروندان در حالي است كه هنوز زمستان از راه نرسيده افت فشار گاز میهمان خانه‌های پارس آبادي ها شده و به نظر می‌رسد این امر نیز این روزها دامن شهرهاي شمالي استان اردبيل را هم گرفته تا جایی که خبرها حكايت از افت فشار گاز در اين شهرها دارد.

به دنبال افت فشار گاز در استان، مدیرعامل شركت گاز استان اردبيل در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان پارس آباد با اشاره به اینکه، امکان بروز افت فشار گاز در برخی از مناطق استان اردبيل وجود دارد، از تمام مردم خواست در مصرف گاز صرفه جویی كنند.

فيروز خدايي با بیان اینکه 70 درصد سبد انرژی مصرفی در کشور ما گاز است، گفت: ما نباید تصور کنیم که گاز کم داریم بلکه باید به فرهنگ سازی مناسب در مصرف آن اقدام نماييم.

اكبر صمدي فرماندار پارس آباد نيز در این باره مي گويد: از آنجايی که این شهرستان در آخر خط انتقال گاز قرار گرفته و هنگام برودت هوا در استان و کشور با افت فشار گاز مواجه می شود لذا بايد در این راستا شرکت گاز استان تمهیدات لازم را انديشيده تا از اين بابت مردم مشكلي در افت فشار گاز نداشته باشند.

وی ضمن تأکید بر دوگانه سوز کردن سیستم گرمایشی ادارات، واحدهای صنعتی و تولیدی و نانوایی ها از تمامی دستگاههای دولتی خواست در پیشگیری از بحران ها اقدامات و تمهیدات لازم را بعمل آورده و آمادگی خود را حفظ کنند.

به گفته فرماندار پارس آباد، 102 روستا از 247 روستای شهرستان از نعمت گاز برخوردار بوده و تا پایان سال جاری 44 روستاي شهرستان پارس آباد كه سالها چشم انتظار استفاده از اين نعمت گاز هستند، بهره مند خواهند شد.

اين در حالي است كه تامین سوخت زمستانی برای مردم در فصول سرد یکی از دغدغه های مهم مردم و به ویژه روستائیان است و استان اردبيل به علت شرایط و بافت جغرافیایی خاص و کوهستانی، در بحث تامین سوخت به سراسر استان، همواره درگیر مشکلاتي بوده و هست.

دولت در حالي قدم بزرگي در راستاي گازرساني به تمام شهرها و روستاها براي رفاه حال مردم انجام داده، كه از سويي هم بايد چاره اي براي افت فشار و قطعي گازي كند كه اين روزها گريبانگير مردم استان اربيل و شهرهاي شمالي اين استان همچون پارس آباد كه در آخر خط انتقال گاز قرار گرفته كند كه اگر چاره اي براي آن انديشيده نشود به يك بحران جدي تبديل مي شود.

اما از سويي عدم اطلاع‌رسانی به موقع از این وضعیت توسط اداره گاز شهرستان‌ پارس آباد نيز اهالي را دچار سردرگمی و نگرانی کرده است؛ چرا كه بيش تر اهالي از عدم اطلاع رساني افت فشار يا قطعي گاز محلاتي كه در آن ساكن هستند اظهار گلايه مي كنند كه، چرا در اين زمينه اطلاع رساني درستي نمي شود تا در مواجه با اين بحران وسايل گرمايشي تهيه و استفاده كنند.

ارسال نظرات