جوجه‌ریزی 203 هزار قطعه در شیرگاه/ اعطای تسهیلات حمایت از تولید در فریدونکنار

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: آبان‌ماه امسال‌ 203 هزار قطعه جوجه در این شهرستان ثبت سامانه جوجه‌ریزی شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۵۴۵
|
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران،مدیر جهاد کشاورزی نوشهر از تولید بیش از 45 هزار کیلوگرم عسل در شش ماهه نخست امسال در زنبورستان‌های این شهرستان خبر داد.

محمدرضا رضوی زاده با اشاره به اهمیت سرشماری زنبورعسل و شاغلین این صنعت، گفت: آمارگیری از زنبورستان‌های عسل نوشهر همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته در نیمه اول مهرماه در این شهرستان انجام  شد.

مدیر جهاد کشاورزی نوشهر با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح، بروزرسانی آمار کلنی‌های مدرن و سنتی، آمارگیری تعداد کندوهای بومی و مهاجر، صدور دفترچه زنبور داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقیم و غیرمستقیم است، اظهار کرد: 6 ماه اول سال جاری بیش از 45 هزار کیلوگرم عسل در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه شمالی گفت: آبان‌ماه امسال‌ 203 هزار قطعه جوجه در این شهرستان ثبت سامانه جوجه‌ریزی شد.

قاسم حکمت‌شعار با اشاره به ثبت منظم جوجه‌ریزی در 40 واحد مرغداری شهرستان سوادکوه شمالی در سامانه مدیریت تولید گفت: آبان‌ماه امسال 203 هزار قطعه جوجه در این شهرستان ثبت سامانه جوجه‌ریزی شد.

وی با بیان اینکه در آبان‌ماه امسال 8 واحد مرغداری این شهرستان ثبت سامانه جوجه ریزی شد، ادامه داد: در این مدت 446 هزار کیلوگرم گوشت سفید به ارزش دو میلیارد و 600 میلیون تومان روانه بازار مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از اعطای تسهیلات حمایت از رونق تولید به بهره‌برداران و راست‌آزمایی از پنج واحد تولیدی دریافت‌کننده تسهیلات در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا ضیایی گفت: در راستای حمایت دولت تدبیر و امید از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و اعطای تسهیلات بسته رونق اقتصادی و با پیگیری‌های مستمر مدیریت جهاد کشاورزی فریدونکنار، تاکنون 44 متقاضی دریافت تسهیلات با مبلغ درخواستی 98 میلیارد و 420 میلیون ریال در سایت بهین‌یاب ثبت نام کردند که به 30 نفر به مبلغ حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و مابقی درحال طی مراحل اداری و بانکی است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار ادامه داد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان با حضور نمایندگان فرمانداری و بانک عامل از 5 واحد کارخانه شالیکوبی و پرورش ماهی این شهرستان برای راست آزمایی تسهیلات اعطا شده، بازدید کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها