نخبه بسیج مهندسین کشاورزی در گفتگو با «بسیج»:

دستاوردهای علمی بسیج نمود بارز تحقق اقتصاد مقاومتی است

رسول نجیب گفت: نقش دستاوردهای علمی و ارائه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و پیشنهادهای اثربخش از جمله روش‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این راستا باید تعامل فکری و شبکه سازی نخبگان را داشته باشیم .
کد خبر: ۸۷۸۸۸۹۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۰

رسول نجیب دانشجوی دکترای بیوتکنولوژی و نخبه سازمان بسیج مهندسین کشاورزی خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: نقش دستاوردهای علمی و ارائه نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها و پیشنهادهای اثربخش از جمله روش‌های تحقق اقتصاد مقاومتی است که در این راستا باید تعامل فکری و شبکه سازی نخبگان را داشته و بتوانیم در راستای تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

وی با بیان اینکه پژوهش و تحقیق عاملی ارزنده در تحقق اقتصاد مقاومتی است افزود:با تبادل نظر علمی باید ظرفیت‌های علمی فراوانی را در تحقق اقتصاد مقاومتی فعال کنیم چراکه فعالیت‎های انجام شده درخور اهمیت و ضرورت این امر حیاتی نیست.

نجیب ادامه داد: با ارتباطات موثر توانستیم از همه ارگان‌ها یک هسته علمی را تشکیل دهیم.  و هسته علمی در بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی تمامی رشته های کشاوررزی که به عضویت سازمان درآمده اند را شامل می‌شوند و افرادی که در هسته علمی حضور دارند به عنوان سرپرست انتخاب می‌شوند که با تحقیقات مرتبط با چالشی که نهاد مربوطه ارائه داده است به ارائه راهکارهای مرتبط می‌پردازیم. پژوهش‌ها و تحقیقات صورت گرفته توانسته انگیزه خوبی برای بخش خصوصی ایجاد کند و از سویی دیگر با بهره گیری از نظرات اساتید دانشگاه  درصدد برآمدیم تا شکاف موجود بین دانشگاه و تولید داخلی را از بین ببریم و تولیدات داخلی صادرات محور را در نظر گرفته ایم.

عضو شورای مرکزی  اتحادیه انجمن های علمی وزارت علوم و موسس گروه "به نژادی" در خاتمه افزود: باید کارآمدی بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی برای مسوولین شفاف مطرح شود تا اقتصاد مقاومتی را امری ضروری تلقی کرده که موجب تحرک، پویایی در اقتصاد کشور و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی است.

ارسال نظرات