رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

صنعت ضعیف و بیکاری موجب مهاجرت مردم از استان شده است

- رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: صنعت ضعیف و بیکاری موجب مهاجرت مردم استان شده و از این رو ایجاد اشتغال برای جوانان امری حیاتی اس
کد خبر: ۸۷۸۹۲۲۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل ازایرنا، مجید کیانپور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل استانداری افزود: جمعیت لرستان ۲.۱ درصد جمعیت کل کشور بوده و این در حالیست که این عدد در گذشته ۲.۳ درصد بوده که این امر نشان دهنده مهاجرت از این استان است.
وی اظهار کرد: ماهانه دهها میلیارد تومان از طرف مردم استان به شرکت هایی پرداخت می شود که در خارج از استان برای مردم تولید محتوا می کنند.
به گفته وی از مجموع 2 هزار و ۸۶۱ روستای لرستان بسیاری از آنها اینترنت و پوشش تلفن همراه ندارند که رفع این مشکل امروز یک مطالبه عمومی در سطح استان بوده و باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ضریب پوشش تلفن همراه در جاده های لرستان را نسبت به سایر استانها پایین دانست و افزود: در بسیاری از محورهای اصلی از جمله خرم آباد - کرمانشاه و ازنا - شازند آنتن دهی مناسبی وجود ندارد.
کیانپور با تایکد بر تقویت زیرساخت های اینترنتی ر استان نیز گفت: بسیاری از نیروهای مخابرات لرستان شرکتی هستند.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان خواستار توجه بیشتر دولت به لرستان شد و گفت: مصوبات استان در حوزه های مختلف در سطح کلان عملیاتی نشده که با توجه به انتخاب اسان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتظار می رود این مصوبات به ویژه در ستاد تسهیل اجرایی شود.
کیانپور با اشاره به اینکخه صنعت لرستان با کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت فعال است، گفت: مجلس همگام و همراه سیاست های دولت است و نمایندگان استان در این زمینه کوتاهی نخواهند کرد.
 
انتهای خبر /ز
ارسال نظرات