نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

رهبر معظم انقلاب همواره بر توسعه علوم جدید و دانش فناورانه تاکید دارند

رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه به جنبش نرم‌افزاری و توسعه علوم جدید و دانش فناورانه تاکید داشته اند تا بتوانیم در کوتاهترین زمان، عقب‌ماندگی های علمی کشور را جبران نماییم.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۴۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و آئین تجلیل از پژوهشگران برتر استان بر ضرورت شتاب‌دهی به رشد علمی کشور تاکید نمود و افزود: از اندیشمندان و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار می‌رود به دور از غوغاهای سیاسی و جناحی به رسالت علمی خود بپردازند تا بتوانیم در کوتاهترین زمان، عقب‌ماندگی های علمی کشور را جبران نماییم.

آیت‌اله علي خاتمی ایجاد ارتباط میان دانشگاه با صنعت و مدیرت جامعه به منظور دستیابی به توسعه پایدار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد این ارتباط باید دانشگاه‌ها گام نخست را بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سرعت فزاینده رشد علم در جهان، تصریح داشت: متاسفانه کشور ما بیش از صدسال از دانش روز دنیا عقب نگه داشته شده، لذا باید سرعت پیشرفت علم در کشور متناسب با سرعت توسعه دانش در جهان و نیازهای بشر افزایش یابد.

امام جمعه زنجان افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر توجه به جنبش نرم‌افزاری و توسعه علوم جدید و دانش فناورانه تاکید داشته اند تا بتوانیم در کوتاهترین زمان، عقب‌ماندگی های علمی کشور را جبران نماییم.

وی "علم" را ابزاری برای سلطه و مدیریت بر جهان امروز عنوان نمود و با تاکید بر توسعه "علوم جهت‌دار" در جامعه خاطرنشان کرد: همگام با توسعه علم باید به رشد ارزش‌ها و عواطف انسانی نیز توجه نمود تا اخلاق، عاطفه و رفتارهای انسانی با توسعه علم و دانش مورد غفلت قرار نگیرند.

آیت‌اله خاتمی محیط دانشگاه را بدلیل دستیابی به نوآوری و یافته‌های جدید علمی، از سایر مقاطع تحصیلی متمایز دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه علمی دو روز مثل یکدیگر باشند و هر روز توسعه و پیشرفتی اتفاق نیفتد، جامعه علمی "مغبون" و زیان‌دیده خواهد بود.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و جمعی از مدیران ارشد و روسای دانشگاه‌های استان از 4 خیر پژوهشیار و چندین پژوهشگر برتر استان در حوزه‌های مختلف تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات