مدیر کل کمیته امداد استان زنجان:

رفع فقر نیاز به برنامه‌ریزی علمی و نقشه راه دارد

باید بین نیاز و خدمت با تکیه بر منابع مردمی رابطه خدمتی برقرار و با استفاده از ظرفیت امدادیاران و برون سپاری برخی از خدمات با مدل شبکه سازی نسبت به فقرزدایی با شتاب حرکت شود.
کد خبر: ۸۷۸۹۲۵۰
|
۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران شهرستان ماهنشان راهکارهای برتر در امر خدمت‌رسانی به مددجویان را ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه تاکید کرد.

هدایت صفری در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای مدیران در شهرستان‌ها به صورت مستمر اظهار کرد: هدف از تشکیل این جلسات بررسی مشکلات شهرستانی و همچنین هم افزایی به منظور تحقق برنامه های ابلاغی در راستای شتاب بخشی به فعالیت ها است.

وی با تاکید بر آسیب شناسی علمی کارها و تحلیل گفت: ارتقای نگاه همکاران در حوزه مشارکت از دیدگاه سنتی به روشهای جدید و اصلاح کار با توجه به مسائل مختلف از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر اینکه تقویت درآمدها منجر به پشتیبانی در کارها و شتاب بخشی در روند خدمت رسانی خواهد شد، افزود: تغییر نگاه از مدیر هزینه ای به مدیر درآمدی در راستای افزایش کارکردها در حوزه ایجاد اشتغال، ارتقای سطح فرهنگی خانواده‌ها، باز مهندسی و بازنگری در کارها منجر به جبران خلاءها و هم افزایی و اصلاح کارها می شود.

صفری با بیان اینکه رفع فقر نیاز به برنامه ریزی علمی و نقشه راه دارد،ا اضافه کرد: باید بین نیاز و خدمت با تکیه بر منابع مردمی رابطه خدمتی برقرار و با استفاده از ظرفیت امدادیاران و برون سپاری برخی از خدمات با مدل شبکه سازی نسبت به فقرزدایی با شتاب حرکت شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش 10درصدی مددجویان جزو الزامات است، گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی باید جزو برنامه‌های اصلی قرار گرفته و دراین راستا از ظرفیت درون سازمانی و برون‌سازمانی استفاده شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت شهرستان در طرح مفتاح‌الجنه افزود: باید در این طرح رویکرد خیر محوری و تولید منابع برای خانواده مور نظر باشد.

وی در ادامه تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد ماهنشان را یک هزار و 379 خانوار اعلام کرد و گفت: از این تعداد72درصد خانواده ها بالای 60 سال هستند.

ارسال نظرات