سکوت معنادار رسانه‌های لرستانی حامی برجام در برابر تحریم‌های جدید آمریکا

رسانه‌های لرستانی حامی برجام در برابر تحریم‌های جدید آمریکا دیروز از جشن و پایکوبی می‌گفتند، امروز هیچ...!
کد خبر: ۸۷۸۹۴۱۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از لرستان خبر، آغاز دیپلماسی دولت یازدهم در مسئله هسته‌ای با سفر رئیس جمهور برای شرکت در اجلاس سران کشورهای جهان به سازمان ملل کلید خورد. در 3 آذر 92 توافقنامه ای بین ایران و گروه 5+1 امضا شد که به توافقنامه ژنو مشهور شد و در نهایت در تاریخ 24 تیر 94 بعد از مذاکرات فراوان بالاخره برجام به ثمر نشست و با اجرای تعهدات اولیه ایران از 27 دی ماه همان سال، برجام وارد فاز اجرایی خود شد.
در میان بازه‌ی زمانی آغاز مذاکرات در سال 92 ، تاکنون نقش‌ رسانه‌های وابسته به دولت جهت لاپوشانی مذاکرات و در نهایت برجام، شایان توجه بود. این رسانه‌ها با کلید واژه‌ #دلواپس، حمله به کارشناسان دلسوز منتقد برجام را آغاز کردند و هر نقد دلسوزانه‌ای را به سخره می‌گرفتند. عده‌ای هم مامور شده بودند تا با #آرایش_غلیظ برجام، عیب‌های فاحش این سند بین‌المللی را برای ملت شریف ایران بپوشانند و آن را دستاوردی بزرگ جلوه دهند.
برخی از رسانه‌های بومی لرستانی هم که به گونه‌ای وابستگی مالی و فکری به دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان داشتند از این قضیه مستثنی نبودند و در حمایت از برجام سنگ تمام گذاشتند؛ در رسانه‌های مکتوب و برخط استان، دست به قلم شدند و برجام را آرایش کردند. اما در لرستان قضیه به گونه‌ای نسبت به کشور متفاوت بود.! برخی از رسانه‌های کشور که وابستگی نزدیک به دستگاه دیپلماسی داشتند، بعد از دریافت اطلاعات مذاکرات، آن را آرایش و به خورد مردم می‌داند ولی رسانه‌های لرستان، کورکورانه و به تقلید از آنان، صرفا به دلیل #وابستگی مالی و فکری که به دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان داشتند، برای برجام قلم زدند.
تاریخ این را در خودش ثبت کرد که حتی رسانه‌های ورزشی و بهداشت و سلامت استان‌لرستان هم که وابستگی فکری و مالی به دولت یازدهم و اصلاح‌طلبان داشتند، برای برجام نوشتند و از آن حمایت کردند. تاریخ این را در خودش ثبت کرد که این رسانه‌ها با شعبده‌ی خود، برجام را #فتح_الفتوح نشان دادند و مردم را اغوا کردند.
اما حالا که 11 ماه از آغاز اجرای برجام گذشته است، ما در طول این بازه‌ی زمانی شاهد بدعهدی‌ها و بدقولی‌های فراوان آمریکا بودیم. ما دیدیم که کسانی که دلواپسان را به سخره می‌گرفتند، امروز خود دلواپس شده‌‎اند؛ همگی دلواپس شده‌اند؛ دولتی‌ها، اپوزیسیون، ژورنالیست‌ها؛ همه دلواپس شده‌اند... نتانیاهو و اعراب هم از خطر لغو برجام دلواپس شده‌اند!!!
اما نوع دلواپسی این‌ها با دلواپسی نیروهای انقلابی متفاوت است، ما دلواپس شعار استقلال بودیم، دلواپس دستاوردها بودیم، دلواپس انقلابی بودیم که برای به ثمر نشستن آن‌، خون دل‌ها خورده بودیم؛ ولی از سویی، دولتی‌ها و اپوزیسیون و قلم‌به‌دستان وابسته به دولت، نگران برجام بودند، نگران تقریبا هیچ برای ما و تقریبا همه چیز برای آمریکا بودند! آن‌ها که تحقق مدینه‌ی فاضله‌ی خویش را در ارتباط با کدخدا می‌دیدند، امروز مایوس شده‌اند! این مایوسی هم به خاطر این نیست که ما در قضیه برجام خیلی چیزها را برای #تقریبا_هیچ دادیم رفت...! نه! این مایوسی به خاطر این است که از سوی کدخدا، همان که دلبسته‌ی او شده بودند، ناامید شده‌اند.
سخن ما این است، اگر دین ندارید، آزاده باشید! قلم‌هایتان را به دست بگیرید، با نوشتن حقیقت، لاپوشانی‌های قبلی را از ذهن مردم پاک کنید. شاید مردم از ما گذشتند!
ارسال نظرات