امام جمعه موقت ایلام خاطر نشان کرد: به عقیده من بعید است برجام را پاره کنند ولی کاری بدتر از پاره کردن برجام انجام می دهند.
کد خبر: ۸۷۸۹۵۰۵
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام "شمس الله سراج"، در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به حضور نیرو های مقاومت در سوریه و دفاع همه جانبه از این کشور گفت: که اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از حمله شدید به خاک سوریه مدعی شد که نمازم را بزودی در مسجد اموی دمشق خواهد خواند که این یعنی سوریه را اشغال و تسخیر خواهد کردو در مسجدش نماز پیروزی میخوانیم.

خطیب جمعه ایلام با بیان اینکه طبق آخرین اخبارما شاهد آزادی 7 کیلومتر از اراضی جنوب شرق شهر حلب هستیم اظهارداشت: اکنون اتحادی بین کشورهای ایران،عراق،سوریه وروسیه صورت گرفته است که امیدواریم تمام خاک سوریه لباس آزادی را بپوشد.

وی در ادامه افزود: مناسبت دیگر که تذکری است به نخست وزیر جزیره انگلیس که در شبه جزیره بحرین سخنانی را گفته اند که بنظر من از خودش و از دهانش بزرگتر بوده و آن اینکه گفته است ما در آینده طرفدار کشورهای عربی برای مقابله با ایران خواهیم بود و در اوضاع ایران دخالت میکنند و در حالیست که هنوز قلم پذیرش سفیر انگلیس در ایران خشک نشده است.

امام جمعه موقت ایلام ادامه داد: با بیان اینکه ایران کشور بزرگی که سابقه دیرین تمدن آن برهمه معلوم است و دیگر کشورها که سابقه تمدنشان ریز و کوچک است اضافه کرد: نمیدانم ما چقدر بایدنشان بدهیم که قهر وصلابت ایران را تجربه نکنند که هر بار اینرا تجربه کردند شکست خوردند.

سراج عنوان کرد: ما از وزارت امور خارجه گلایه ای داریم آن اینکه نمیدانم چرا احضار سفیران کشورهایی که در رابطه با ایران حرف می زنند برای آنها سنگین است حال اگر این حرف را یکی از مقامات ما میزد چه بسا سفیر ما ده بار به وزارت خارجه جزیره انگلیس احضار میشد واین در حالیست که ما شاهدیم که خبری از احضار سفیر یا یکی از دبیران سفارت انگلیس نیست که دلیل آنرا نمیدانم و بنظر من باید این کار هر چه زودتر انجام بگیرد.

خطیب جمعه ایلام در ادامه به بحث توافق برجام پرداخت و تصریح کرد:من از زاویه دیگری برجام را بیان میکنم تاخ سته نشوید چون هر چیزی که خیلی گقته شود ملال آور است.

وی عنوان کرد:قضیه برجام به تعبیری یک نیمه پر ویک نیمه خالی داشت. نیمه خالی آن که از طرف مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب بارها تذکر داده شد، به انجام رسید و اخیرا همین قضیه پاره کردن برجام توسط رئیس جمهور آمریکا که هنوز بر تخت ننشسته است پیش آمده است.

امام جمعه موقت ایلام خاطر نشان کرد: به عقیده من بعید است برجام را پاره کنند ولی کاری بدتر از پاره کردن برجام انجام می دهند.

سراج با بیان اینکه اگر برجام را پاره کنند به نفع ماست ادامه داد: بعضی از افرادی که در مذاکرات هم حضور داشتند در مجالس خصوصی خود گفته اند ای کاش برجام پاره شود چون الان فهمیده ایم چه چیزی را از دست داده ایم و چه چیزی را بدست آوردهایم که هیچی نبود.

پس اگر پاره کنند بنفع ماست این یعنی اینکه قرارداد ننگین بود و تمام میشود ولی پاره نمیکنند

خطیب جمعه ایلام ادامه داد: ما باید مراقب باشیم که آنها ظرفیت برجام را احتمالا اضافه خواهند کرد. دید آنها نسبت به ما در قضیه برجام ، دید فروشنده پول نیازی بود و مسئله انتخابات ریاست جمهوری و قول هایی که در آنها داده شد و عده ای هم باور کردند که تنها راه سعادت کشور همین برجام است و آنها فهمیدند که الان وقت امتیاز گرفتن است و امتیازات زیادی را گرفتند و اینک این امتیازات رابخاطر مسائل خاورمیانه و مسائل موشکی ایران وسایر مسائل دولت جدید میخواهد بیشتر کند.

اما مسئله خوبی که الان باید به آن نگاه کنیم این است که دولت یا چه کسانی برجام را امضا کردند قضیه ای بود که گذشت ایده آل آن بود که امضا نشود ولی شد. اما مسئله دیگری که در این چند روز شروع شده است و من اسم آن را برکت می گذارم و آن اجماع تمام گروه های سیاسی در ایران علیه
آمرکاست. ما به این اجماع نیاز داشتیم.

تا قبل از برجام برخی می گفتند شما که میخواهید یا اروپاییها مذاکره کنید اینها که از خودشان اختیار ندارند شما خود کدخدا که آمریکاست مذاکره کنید.

امام جمعه موقت ایلام اضافه کرد: هرچه میگفتیم اینها عهدشکن هستند و آمریکا و انگلیس اعتبار ندارند منتها میگفتند که یکبار امتحان اشکال ندارد و اکنون شاهد نتیجه امتحان هستیم. اکنون همه فهمیده اند که طبق آیه قرآنی "وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ یعنی به کسی که ظلم می کند اعتماد نکن.ظلم شاخ و دم ندارد و ابر قدرت ها همه ظالمند هرکدام به نوعی ظلم میکنند و سردمدار آنها هم شیطان بزرگ آمریکاست.

بنظر من اینکار صورت گرفته تا آنسوی استکبار دیده شود الان کسی به ما نمیگوید این راه انتخاب یا امتحان نشده است بلکه همه راه ها امتحان شده و باید همه فهمیده باشند که ابر قدرت ها قابل اعتماد نیستند بلکه آنهایی قابل اعتماد هستند که نیروی داخلی باشند .

امروز دیگر چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا و همه باید فهمیده باشند که آنهایی که زمانی از مذاکره دفاع می کردند شاید اکنون به اشتباه خود پی برده اند که نباید همه چیز را در اختیار بعضی ها قرار میدادیم .بنابر این این اجماع که در بحث مبارزه با آمریکا حاصل شد اینکه ما برای بعد از این مسوله باید آماده باشیم ، اجماع مبارکی است و امیدواریم این اجماع ادامه داشته باشد.

نکته دیگر من این مسئله را عرض می کنم که بعد از برجام اصالت ما چیست؟

نکته اول اینکه مبارزه با استکبار جهانی بدون هزینه نمی شود طبیعتا ریاضت هایی را خواهد داشت و ما باید به سوی این ریاضت ها پیش برویم

اینکه میگویند به صنعت، به کشاورزی داخل برسیم برای همین است که مقداری باید تن به ریاضت بدهیم مقداری از اصلاح بپرهیزیم و مقداری از زندگی تجملاتی بپرهیزیم همانگونه که مردم اینکار را میکنند.

و اما نکته دوم اینکه به دولت عرض میکنم تا مدیریت جهادی به تمام معنا در کشور حاکم نشود، این کشور به آن سعادتی کهلایق جمهوری اسلامی است بعنوان کشوری که سردمدار اسلام است نمی رسد.

مدیریت اشرافی و مدیریتی که نگاهش به خارج از کشور باشد مدیریت درستی نیست. نتیجه اش همین اقتصادی است که همه می بینیم که از مراجع و غیر مراجه وکارشناسان همه دادشان درآمده است که این اقتصاد اقتصاد ضعیفی است و کارشناسان آن کسانی هستند که در غرب تحصیل کرده اند و اسلامی نیست لذا مدیریت ما باید مدیریتی جهادی باشد.

نکته آخر جلو گیری از اسراف های دولتی است. من خودم مسئول بوده ام و کارهای مدیریتی انجام داده ام و بیش از 70 درصد این جلسات و سمینارها یی که برگزار میشود غیر ضروری است واین در حالی است که از یکطرف دولت حقوق کارکنان خود زمانی 25 هرماه پرداخت می کرد اما امروزه از 30 ام هم می گذرد و بعضا به دوم و سوم ماه بعد موکول می شود و گاهی بصورت کامل نیز پرداخت نمیشود.این در حالیست که باید دید هزینه این جلسات و سمینارها از کدام پول می آید.

باید جلوی توزیع ناعادلانه ثروت و اختلاف طبقاتی که روز به روز بیشتر می شود گرفته شود.

وی اضافه کرد: ما یک سرمایه اجتماعی به نام مردم و قشر پابرهنه داریم که در سالهای 56 و 57 به رهبری امام انقلاب را شروع کرده اند ودر جنگ نیز به پیروزی رسانده اند وتا امروزه با همه نظام ها و دولت ها ساخته اند اما امروزه صدای خرد شدن استخوان های آنها به گوش می رسد

قشر مستضعف و محرومی که ابروداری و تحمل می کنند .ما باید از آن روزی بترسیم که دیگران برای این قشر نسخه بدهند که آنروز دیگر دیر است.

به داد این مردم برسید من به همه میگویم منظورم دولت خاصی نیست که باز نشریات یاروزنامه ها چیزی را به سود منافع خود تیتر کنند و بنویسد منظور من تمام دلسوزان نظام اسلامی است که به داد مردم فقیری که صدایشان به جایی نمیرسد و جز خدا کسی را ندارند برسید

من از فشارها گزارش نمی خوانم ، این علم درایت است و علم روایت نیست. دارم می بینم حقوق هایی را که تا یک هفته یا ده روز دوام نمی آورد و تمام میشوند و یا دکان هایی را که به دلیل عدم وجود مشتری تعطیل میشوند.

این مردم سرمایه نظام هستند ، سرمایه ما هسته ای نیست اینها درست می شوند سرمایه ما مردمند که اگر آنها را از دست بدهیم دیگر چیزی برای ما نمی ماند.

امام جمعه موقت ایلام عنوان کرد: بنابر این همه دلسوزان باید دوفکر بکنند: اول اینکه مسکنی به این همه بیمار بزنند و دوم اینکه در درمان دراز مدت آنت کوشا باشند.


ارسال نظرات