جوکار در گفتگو با «بسیج»:

طرح تحول سلامت به بن بست رسیده است

نماینده سابق مجلس گفت: طرح تحول سلامت تنگناها و چالش های زیادی دارد که اگر مرتفع نشوند شرایط بسیار سخت خواهد شد و این طرح را با بن بست مواجه خواهد کرد.
کد خبر: ۸۷۸۹۶۸۲
|
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

محمد صالح جوکار نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ناکارآمدی طرح تحول سلامت اظهار داشت: طرح تحول سلامت چشم انداز خوبی را در حوزه سلامت ارائه کرد و شاید در ابتدای کار نیز توانمندی و ظرفیت های خوبی را از خود نشان داد اما در ادامه راه با توجه به اینکه بخش مهمی از منابع این طرح به پزشکان اختصاص یافت و بیشتر از کیسه و جیب مردم پرداخت شد احساس نگرانی را ایجاد کرد.

وی افزود: قرار بود بخش مهمی از این پول که از سهم یارانه ها بود برای مردم و همچنین تجهیز و هتلینگ بیمارستان ها لحاظ شود اما با توجه به افزایش فرانشیز در تمام زمینه ها برای پزشکان یک احساس نگرانی پیدا شد.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کمبود منابع و عدم پرداخت بدهکاری های وزارت بهداشت از سوی دولت ، این طرح را در سال های آینده با مشکلات جدی روبرو خواهد کرد و وضعیت بدتر از قبل می شود.

جوکار خاطر نشان کرد: بهتر بود طرح تحول سلامت به صورت پایلوت اجرا و ضعف های آن برطرف می شد و امروز با مشکلات جدی در این حوزه روبرو نمی شدیم. با این وضعیت و کمبود منابع نمی توان آینده خوبی را برای این طرح پیش بینی کرد؛ طرح تحول سلامت تنگناها و چالش های زیادی دارد که اگر مرتفع نشوند شرایط بسیار سخت خواهد شد و این طرح را با بن بست مواجه خواهد کرد.


ارسال نظرات