خبرهای داغ:
امام جمعه دزفول:

حفظ عزت ملی در گرو برخورد با بدعهدی آمریکاست

قاضی دزفولی: باید برای حفظ عزت ملی با عهدشکنی آمریکایی ها برخورد قاطعانه صورت گیرد.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۱۴
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مصلای امام علی(ع) برگزار شد گفتباید برای حفظ عزت ملی با عهدشکنی آمریکایی ها برخورد قاطعانه صورت گیرد.

امام جمعه دزفول مسئله ی برجام و مصوبه اخیر آمریکایی ها در تمدید تحریمها علیه ایران را مورد توجه قرار داد و با توجه به بیانات رهبر انقلاب و همصدایی مسئولین در این خصوص برخورد متقابل با مسئله عهدشکنی آمریکا را ضروری دانست.

حجت الاسلام قاضی دزفولی ادامه داد: عده ای آمریکا را بزک نکنند که دشمنی و بدعهدی اش کاملا مشخص شد و باید عزت ملی حفظ شود که این مطالبه تکبیر حاضرین را در پی داشت.

نبردهای داوطلبین برای دفاع از اسلام و جبهه مقاومت موضوع دیگری بود که خطیب جمعه دزفول مدنظر قرار داد و گفت: مدافعان حرم نیروهایی ارزشمند  و مسلمانانی ایثارگر هستند که هر گونه اتهام و قدرنشناسی به این عزیزان عملی جاهلانه است.

وی افزود: در حالی که نیروهای مقاومت در سوریه و عراق در حال پیشروی هستند، آمریکا و غرب در اقدامی مزورانه تلاش بر جلوگیری از این پیروزی ها دارند که این سیاستها محکوم به شکست است.

امام جمعه دزفول ضمن تبریک میلاد پیامبر رحمت(صو امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت، به نقش مهم وحدت بین مسلمانان را بیان نموده و توطئه های دشمنان اسلام را در ایجاد اختلاف در فرق و مذاهب اسلامی متذکر شد.

قاضی دزفولی با ذکر سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، با فرمان امام خمینی(ره) اهمیت فرهنگ و لزوم جدیت در رفع آسیبهای فرهنگی جامعه را مورد توجه قرار داد.

خطیب جمعه دزفول ضمن تبریک آغاز ولایت امام زمان(ع) حوادث تلخ حاکمین عباسی علیه امام حسن عسکری(ع) را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف بین شیعیان به علت کم سن بودن امام دوازدهم و عدم معرفی ایشان در شرایط خفقان عباسیان از جمله این حوادث بود.

وی حب دنیا، عهدشکنی، ارتکاب به گناهان و نداشتن معرفت و عشق به ولایت امام زمان(عج) را از جمله موانع دلداگی به اهلبیت(ع) و امام زمان(عج) برشمرد.

امام جمعه دزفول یکی از راههای پذیرش تقوی را پندپذیری دانست و با مدنظر قرار دادن آیات الهی و کلام امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه به اهمیت موعظه پذیری پرداخت.

قاضی دزفولی در پایان ضمن اشاره به برگزاری نشست اجلاس علمای بلاد و تاثیرات ارزشمند آن، از شهدای زائر حسینی در حادثه تروریستی حله تجلیل نمود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها