نوبخت و آرمانی به نام راه آهن اردبیل

با سفر قریب الوقوع نوبخت، یکی دیگر از معاونان روحانی به اردبیل انتظار می رود آرمان دیرینه مردم استان که همانا تکمیل و بهره برداری از پروژه ملی راه آهن اردبیل - میانه است پروسه ای قابل قبولی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای دولت یازدهم طی کند.
کد خبر: ۸۷۹۰۲۴۹
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کوثر به نقل از کوثرخبر، بیش از یک دهه می شد که جملات تکراری مسئولین و دولت های رفته و آمده مبنی بر خبر پیشرفت و توسعه راه آهن اردبیل - میانه همه ساله بر سر زبانها می افتاد و حتی رئیس جمهور کشورمان با سفر به استان قول بهره برداری از این پروژه ملی را در پایان سال 95 عنوان کردند تا اینکه با هزاران کش و قوس بالاخره این پروژه ملی پس از مدت ها به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار شد.

با اجرای پروژه مردمی راه آهن اردبیل - میانه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء کمی از نگرانی های اهالی استان کاسته شد و مطالبات دیرینه مردمی به سمت واقعیت ها بیشتر سوق پیدا کرد.

حال با سفر قریب الوقوع نوبخت، یکی دیگر از معاونان روحانی به اردبیل انتظار می رود این آرمان دیرینه مردم استان پروسه ای قابل قبولی را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برای دولت یازدهم طی کند.

به گفته فرهاد عظیمی، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری اردبیل، نوبخت به همراه یک هیات کارشناسی و اقتصادی به استان اردبیل سفر کرده و از روند راه آهن اردبیل - میانه بازدید خواهد کرد.

وی همچنین گفته است که استاندار اردبیل در نامه ای رسمی از دکتر نوبخت خواستار افزایش اعتبار طرح راه آهن تا 2 هزار میلیارد ریال شده و دولت نیز تخصیص یک هزار میلیارد ریال در قانون بودجه سال 96 را برای این طرح پیش بینی کرده است

با افزایش اعتبارات مربوط به این پروژه قطعاً پیشرفت های قابل قبولی در این زمینه موجب خواهد شد؛ اما نکته ای که می توان به آن اشاره کرد طرح پیشنهادی یک هزار میلیاردی دولت در قانون بودجه سال 96 است که قابل تامل است؛ چرا که هم اکنون برخی از مناطق هستند که اعتبار سال جاری تخصیص یافته منطقه را فعلاً بنا بر مستندات مربوطه خود دولت اخذ نکرده اند و تنها بخشی از اعتبارات تخصیص یافته جذب شده است!

به هر حال دور از انتظار است که دولت در سال 96 به قول تخصیص هزار میلیاردی خود پایبند نباشد؛ گرچه این موضوع هم بستگی به نتیجه انتخابات خواهد داشت.

سوای این موضوعات نوبخت نیز به عنوان یکی از معاونان روحانی در چند روز آینده به اردبیل خواهد آمد که قطعاً برنامه ریزی شده و مسلماً اهدافی را در سفر به استان اردبیل دنبال می کند که انتظار می رود این اهداف وی بنا به وظیفه ذاتی دولت در راستای توسعه و پیشرفت استان بخصوص مساعدت برای نخستین مطالبه مهم و مردمی استان، پیشرفت راه آهن اردبیل - میانه باشد.

استان اردبیل در 4 سال دولت روحانی ضمن میزبانی از وزرا و معاونین روحانی از رئیس دولت نیز میهمان نوازی گرم و دلنشینی کرده است که امیدوار است به پاس این میهمان نوازی ها آرمان دیرینه اهالی استان در شنیدن سوت قطار را از رویا به واقعیت تبدیل کنند.

پروژه ساخت خط ریلی میانه –اردبیل در سال۱۳۸۴ شروع و در مدت ۱۰سال تا سال۱۳۹۴ طبق اطلاعات بدست آمده در حدود ۳۰۰میلیارد تومان هزینه برداشته است.

در این پروژه به صورت میانگین سالیانه حدود ۳۰میلیارد تومان اعتبار برای آن منظور گردیده بود که اگر قرارگاه خاتم الانبیاء این پروژه را در دست اجرا قرا نمی داد؛ با این شرایط بد اقتصادی و مالی دولت، اتمام آن بیش از ۴۰ سال طول میکشید.

ارسال نظرات