خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

ترویج فرهنگ کتاب خوانی چالش های اجتماعی را رفع می کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست هماهنگی دستگاه های استانی تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترویج و بسط فرهنگ کتاب خوانی در میان اقشار مختلف مردم چالش های اجتماعی و عمومی جامعه را رفع می کند.
کد خبر: ۸۷۹۰۳۸۶
|
۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: باید توجه داشت که اگر به موضوع مهم کتاب و کتاب خوانی بی توجهی شود چالش های اجتماعی کشور عمیق می شود و در این صورت جبران مشکلات و معضلات بسیار سخت و پیچیده خواهد بود .

وی با تاکید بر اینکه آحاد مردم باید با مقوله کتاب خوانی آشنا شوند، از افزایش میزان مطالعه طی فصل تابستان در آذربایجان شرقی ابراز خرسندی کرد و یادآور شد: البته برای رسیدن به جایگاه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد که باید با هم افزایی دستگاه های مختلف اجرایی و فرهنگی این فاصله پر شود .

محمدپور بیان کرد: فعالیت های اخیر نهاد کتاب خانه های عمومی استان بسیار امیدوارکننده است و همه باید دست در دست هم دهیم تا برنامه های آینده با شتاب بیشتری به راه خود ادامه دهد .

وی رشد، توسعه و بالندگی کشور را در سایه توجه عمیق به کتاب خوانی و پرهیز از اقدامات سطحی میسر دانست و اظهار کرد: بر همین اساس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درصدد است با هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های فرهنگی و اجرایی به سمت نهادینه سازی فرهنگ کتاب خوانی برود .

محمدپور با اشاره به کمبود منابع مالی و بودجه های فرهنگی گفت: متاسفانه سال ها است که این بخش به لحاظ اعتباری با مشکلات عدیده ای مواجه است و باید اقدامات موثر در این زمینه به انجام برسد تا تنگناهای مالی از سر راه فعالیت های فرهنگی و حوزه کتاب خوانی برداشته شود .

شهرام خدایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان و تعداد اعضا و اقبال مردم به کتابخوانی و برنامه های آینده نهاد ارایه داد .

تهیه اطلس فرهنگی استان و تمیهد مقدمات برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی-اسلامی با رویکرد بومی و استانی از مصوبات سومین نشست شورای هماهنگی دستگاه های تابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آذربایجان شرقی بود .

بررسی ظرفیت ها و مشکلات نهادهای فرهنگی استان و تشکیل کمیته کارشناسی برای احصای آنها از جمله دیگر مصوبات این نشست بود .

در نشست امروز همچنین برنامه ریزی برای اجرای طرح آمایش فرهنگی و تدوین سند افق فرهنگی آذربایجان شرقی از سوی شرکت کنندگان تصویب شد .

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی، دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد، حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز آذربایجان شرقی، اعضای این شورا تشکیل می دهند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها