مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان:

آغازطرح واکسیناسیون طیوربومی بیماری نیوکاسل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان گفت:"طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی برای پیشگیری از بیماری نیوکاسل به مدت ۲ روز همزمان با ۱۱ استان کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۹۰۷۵۲
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
به گزارش سرویس بسیج مساجد و محلات خبرگزاری بسیج، در راستای تحقق طرح پیشگیری از بیماری نیوکاسل ۱۲۰۰ جهادگر بسیجی در سراسر استان در بیش از ۱۲۵۰ روستا فعالیت خود را آغاز کرده اند.

"جعفری" مسئول سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه بیماری نیوکاسل نوعی بیماری ویروسی است و به فرم های تنفسی، گوارشی و عصبی در طیور دیده شده است و هر از گاهی در مزارع واحدهای صنعتی شایع می شود، افزود: ۷۶۰"هزار پرنده دراستان با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور بومی  بیماری نیوکاسل واکسینه می شوند.

وی در ادامه گفت:"در این طرح که به صورت مصرف آشامیدنی در حال انجام است اداره کل دامپزشکی استان  نیز مشارکت دارد،انواع طیور نظیر مرغ، اردک و غیره در بیش از ۱۲۰۰روستای استان زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

جعفری افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته مرحله دوم این طرح نیز همزمان با ۱۱ استان کشور سه ماه دیگر اجرایی می شود. وی هدف از اجرای این طرح را کاهش میزان آلودگی ویروس در مناطق پر تراکم از نظر طیور صنعتی و کنترل بیماری در طیور روستایی به عنوان مخازن ویروس عنوان کرد.

انتهای پیام/ج

ارسال نظرات