مازندران تولیدکننده 15 درصد گندم کشور

15 درصد گندم کشور در مازندران تولید و قطب دوم تولید این محصول در کشور متعلق به مازندران است و گندم مازندران به کشورهای سی آی اس ارسال می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۰۹۳۶
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیون تن گندم مازندران به کشورهای سی آی اس صادر شده است، تصریح کرد: سال گذشته نیز 1.5 میلیون تن گندم مورد نیاز کارخانجات آرد استان را خریداری کردیم.
سید محمد جعفری در نشستی خبری اظهار داشت: مرکزیت شرکت غله منطقه دو مازندران بوده که استان‌های گلستان و سمنان را پوشش می‌دهد.

وی افزود: 15 درصد گندم کشور در مازندران تولید و قطب دوم تولید این محصول در کشور متعلق به مازندران است و گندم مازندران به کشورهای سی آی اس ارسال می‌شود.

جعفری با بیان اینکه جشن خودکفایی گندم را در استان امسال برگزار خواهیم کرد، گفت: 15 هزار تن دانه روغنی کلزا و سه هزار و 600 تن آفتابگردان به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

وی با اعلام اینکه صددرصد وجه سویا کشاورزان استان پرداخت شده است، افزود: بندر امیرآباد مرکز غلات شمال کشور خواهد شد و ظرفیت سیلوهای این بندر تا پایان امسال به 275 هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل غله منطقه دو کشور با بیان اینکه در استان 9 سیلوی بخش خصوصی فعال است، تصریح کرد: ظرفیت اسمی این واحدها بالغ بر 216 هزار تن است.

وی با اعلام اینکه قاعده بهره‌وری در کیفیت نان نیازمند زمان است، افزود: به واسطه ارتباط بیشتر شرکت غله باید تولید گری و دبیری کارگروه آرد و نان استان به این شرکت محول شود.

جعفری با بیان اینکه برای کاهش ضایعات و ارتقای کیفیت نان در استان برنامه داریم، گفت: سال گذشته 38 واحد نانوایی استان با اعتبار 9 درصد تسهیلات بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال 85 تاکنون بالغ بر هزار و 340 واحد نانوایی استان نوسازی شد، افزود: بانک اطلاعات نانوایان استان تدوین شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها