آمادگی بسیج رودان برای ورود در زمینه تقویت کانون های مساجد

فرمانده سپاه ناحیه رودان با اشاره به فرمامین رهبر معظم انقلاب در رابطه با فعال کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری بسیج، از همکاری بسیج این شهرستان در زمینه تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۱۳۱۸
|
۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان،سرهنگ پاسدار ابراهیم حسین زاده در دیدار با حجت الاسلام پهلوانی مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان از کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج به مثابه دو بال برای اوج گیری و گسترش فعالیت های فرهنگی در راستای نشر اندیشه های مسجدی یاد کرد.

 

وی با اشاره به گزارش مسئول دبیرخانه کانون های مساجد، اجرای منسجم و مستمر برنامه های متنوع، جذاب و موثر و با حجم گسترده در حوزه فرهنگی هنری مساجد را ستودنی دانست و برای تقویت کانون ها و کیفی سازی برنامه ها قول همکاری داد.

 

سرهنگ حسین زاده با ذکر این نکته که شماری از پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد استان مستقر هستند، فرهنگی، تربیتی، ورزشی به ویژه رزمی، سازندگی و فضای مجازی را از حوزه های فعالیت این پایگاه ها ذکر کرد.

 

حلقه صالحین؛ گل سرسبد فعالیت های بسیج

 

وی از حلقه صالحین به عنوان گل سرسبد فعالیت های پایگاه های مقاومت بسیج نام برد و افزود: محور فعالیت ها در زمینه تعلیم، تربیت و مباحث فرهنگی، طرح حلقه صالحین است.

 

حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز احیای کارکردهای واقعی مساجد، نشر و گسترش آموزه های قرآنی، سیره نبوی و معارف اهل بیت، مبارزه با تهاجم فرهنگ دشمن و جنگ نرم، جذب نوجوانان و جوانان با بهره گیری از ابزار فرهنگی هنری جذاب به مساجد، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب، دفاع از اصول و ارزش های نظام و انقلاب و تربیت نیرو برای آینده نظام ازجمله اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری برشمرد.

 

وی به راه اندازی بیش از 950 کانون فرهنگی هنری، 148 کتابخانه باز، 128 کتابخانه باز و ۵۸ خانه نور در سطح مساجد استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: از این تعداد کانون 19 کانون تخصصی، 9 کانون مصلی و سه کانون در زندان می باشند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان، برگزاری مستمر شش دوره کنگره بین المللی امام سجاد، 10 دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم در روستای کردر، سه دوره جشنواره سراسری سرود رضوی کانون های مساجد روستایی در کانون امام المنتظر(عج)، یک دوره جشنواره سراسری قرآنی مدهامتان ویژه کانون های روستایی کشور در روستای روتان شهرستان سیریک و اعزام بیش از 2 هزار نفر از جوانان نخبه کانون های استان به همایش فرهنگی آموزشی سفیران ولایت در قم را از شاخص ترین فعالیت ها ذکر کرد.

 

وی سرکشی منظم کارشناسان دبیرخانه از کانون های فرهنگی هنری مساجد شهری و روستای در اقصی نقاط استان و اجرای طرح رتبه بندی کانون ها را از دیگر اقدامات اعلام و بیان کرد: براساس قانون پنجم توسعه باید در 25 درصد از مساجد کانون فرهنگی هنری راه اندازی می شد که در هرمزگان بیش از این تعهد گام برداشته ایم.

 

از جزیره ای عمل کردن در حوزه مسجد پرهیز شود

 

پهلوانی در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) درخراسان شمالی مبنی بر فعال کردن کانون ها با همکاری بسیج اشاره کرد و گفت: برای تحقق این مهم ضروری است که بیش از پیش تعامل بین این دورکن اصلی مسجد تقویت شود.

 

وی دفاع از اصول و ارزش ها و پیگیری اهداف نظام و کادرسازی را از اهداف مشترک کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج دانست و افزود: اتحاد، همدلی و تعامل بین ارکان مختلف مسجد همواره مورد توجه جدی ستاد عالی کانون های مساجد کشور بوده و هست و با توجه به اینکه دشمن با همه توان خود برای ضربه زدن به اسلام ناب و نظام به میدان آمده است، برای مقابله با توطئه های دشمن باید از جزیره ای عمل کردن در حوزه مسجد پرهیز شود.
ارسال نظرات