فرماندار خلخال: کیفیت نان در خلخال مطلوب نیست

فرماندار خلخال گفت: کیفیت نان پخت شده در نانوایی های دولتی و آزاد پز این شهرستان در حد مطلوب نیست و برای افزایش مرغوبیت نان با استفاده از راهکارهای مختلف تلاش خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۵۰۰
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از خلخال به نقل از ازناو، فریدون بابایی در جلسه کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال افزود: مصرف نان مرغوب و با کیفیت بالا حق مردم بوده و اعضای کارگروه ساماندهی آرد و نان وظیفه دارند با افزایش نظارت و بازرسی ها بر نانوایی ها امکان استفاده مردم از نان خوب و با کیفیت را فراهم کنند.
او گفت: هدف از آزاد سازی 20 درصدی نانوایی های دولتی در کشور ایجاد رقابت در بین نانوایی ها و افزایش کیفیت نان است که این کار هنوز در خلخال اتفاق نیفتاده و نانوایی های آزاد پز فقط اکتفا به افزایش قیمت نان تولیدی خود در مقایسه با نانوایی های دولتی کرده اند.
رییس کارگروه ساماندهی آرد و نان خلخال اظهار کرد: پایین بودن کیفیت آرد تولیدی در کارخانه های آرد سازی استان اردبیل نمی تواند بهانه قابل قبولی برای نانوایان آزاد پز در پخت نان نامرغوب باشد.
وی افزود: نانوایان آزاد پز مجاز به تهیه آرد مرغوب از سایر مناطق کشور بوده و می توانند با تهیه آرد مناسب از سایر کارخانه های آرد سازی خارج از استان اردبیل نسبت به پخت نان مرغوب و جلب رضایت مردم اقدام کنند.
بابایی آموزش نانوایان با استفاده از تجربیات خوب نانوایان قدیمی خلخال را از جمله راهکارهای افزایش کیفیت نان تولیدی در نانوایی های این شهرستان دانست و گفت: افزایش نظارت و بازرسی بر نحوه کار نانوایی ها و نیز تشویق نانوایان خوب و برخورد با نانوایان متخلف نیز می تواند از سایر راهکارهای افزایش کیفیت نان در خلخال باشد.
او گفت: با توجه به این که قوت غالب مردم خلخال نان بوده و پخت نان مرغوب یکی از عوامل رضایتمندی گردشگران است در صورت افزایش کیفیت نان وضعیت نان مصرفی مردم خلخال بهبود یافته و سطح رضایتمندی گردشگران از وضعیت نان نیز افزایش خواهد یافت.



ارسال نظرات