به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد ؛

تجلیل از اساتید پژوهشگر نمونه دانشگاه اردکان + تصاویر

در مراسمی و به مناسبت هفته پژوهش، از اساتید پژوهشگر نمونه دانشگاه اردگان تجلیل شد.
کد خبر: ۸۷۹۱۹۶۴
|
۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدهادی مفتح گفت: شهید مفتح فردی بود که تحت تاثیر مکتب امام خمینی (ره)، علامه طباطبایی و آیت الله بروجردی تلاش کرد تا وحدت دو پایگاه علمی و دینی دانشگاه و حوزه را شکل دهد .

وی افزود: این بزرگوار اگر چه طول عمرش کوتاه بود ولی دایره وجودش وسیع بود و گام های حساب شده ای برداشت که هنوز پس از گذشت سالیان سال آثارش را در جامعه می بینیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه قم با بیان اینکه شهید مفتح تصمیم گرفت خودش وحدت بین دانشگاه و حوزه را ایجاد نماید تصریح کرد: ایشان پس از این تصمیم علی رغم سختی های فراوان و پیمودن مستمر مسیر تهران وقم به دانشگاه و سپس به حوزه می رفت و با نظرات و سلایق هر دو آشنا می شد و به این ترتیب اشراف کامل هم بر حوزه و هم بر دانشگاه یافت .

فرزند شهید مفتح بابیان اینکه در کشور ما جای این شهداء و شخصیت ها خالی است و باید از زندگانی شهید مفتح درس عبرت گرفت اظهار داشت : شهید مفتح تلاش می کرد دینداری در دانشگاه با افتخار ابراز شود و در حوزه نیز علاوه بر اینکه جای دین و دین باوری است جای علم نیز هست.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تشخیص راه صحیح و استقامت و بردباری را ازویژگی های شهید مفتح برشمرد .

وی گفت : وظیفه دانشجویان و اساتید این است که تاریخ را مطالعه کنند و با تحولات جهان آشنا شوند و بدانند که با تحقیق و پژوهش و زحمات علمی می توانند جایگاه کشورشان را مشخص نمایند .

در ابتدای این مراسم رئیس دانشگاه اردکان ضمن گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه از مقام شامخ شهید آیت الله دکتر مفتح تجلیل کرد و گفت: دشمنان نظام از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نخبگان میهن ما را به خوبی شناسایی کردند و خیلی زود از فیض وجود شخصیت هایی نظیر شهید مفتح محروم شدیم.

دکتر غفوری ، وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در جهت و هدف عنوان کرد و اظهار داشت: باید برای رسیدن به اهداف والا و ساختن جامعه ای آباد و آزاد و مترقی که سعادت دین و دنیا در آن است وحدت داشته باشیم و دو نهاد ارزشمند حوزه و دانشگاه همچون دو بال برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشند.

رئیس دانشگاه اردکان همچنین با تبریک هفته پژوهش بر تبدیل علم بهپژوهش و پژوهش به فناوری و فناوری به تجاری سازی و در نهایت تبدیل علم به ثروت تأکید کرد .

در این مراسم از دکتر روح الله تقی زاده به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه ، دکتر مهدی تازه به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، دکتر یاسر رضاپور به عنوان پژوهشگر نمونه دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی و خانم دکتر الهام صالحی به عنوان پژوهشگر نمونه آموزشکده دامپزشکی در سال تحصیلی جاری تجلیل به عمل آمد .

لازم به ذکر است که این مراسم با حضور مدیر حوزه علمیه امام صادق (علیه السلام) اردکان ، رئیس ، اساتید و جمع کثیری از دانشجویان دانشگاه اردکان برگزار شد .


ارسال نظرات