مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان:

اسلام دینی است که به زبان‌های مختلف با مردم صحبت کرده است

اسلام دینی است که به زبان‌های مختلف با مردم صحبت کرده است و زمانی که اسلام ظهور کرد، سخن یک وسیله برای تشویق افراد بوده است.
کد خبر: ۸۷۹۲۳۳۶
|
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در مراسم افتتاح دفتر«تئاتر مردمی بچه‌های مسجد» گفت: مساجد از نخستین روزهای رسالت خود صرفا جایگاه عبادت و معنویت نبوده‌اند، بلکه حضرت محمد (ص) نیز فعالیت‌های تبلیغی خود را در مساجد انجام می‌داده و این پایگا‌‌ه‌ها مراکز مذهبی و فرهنگی ایشان بوده است.

مرتضی مقدمی وی با اشاره به اینکه مساجد باید محلی برای انجام فعالیت‌های مختلف آموزشی و پژوهشی باشد، افزود: باید از ظرفیت مساجد در بخش‌های مختلف استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اسلام دینی است که به زبان‌های مختلف با مردم صحبت کرده است و زمانی که اسلام ظهور کرد، سخن یک وسیله برای تشویق افراد بوده است، اظهار داشت: قرآن از این ابزار به زبان قرآن استفاده کرده و مردم را تشویق به انجام عمل صالح کرده است.

مقدمی با بیان اینکه اگر بخواهیم مساجد را پایگاه‌های اصلی بدانیم باید همه جنبه‌های آن را از نظر اقتصادی فرهنگی و ... رعایت کنیم، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های هنری در مساجد نیز باید جنبه اجتماعی و هنری داشته باشد.

وی با بیان اینکه هنر باید در دست کسانی باشد که دین و مذهب را میفهمند، گفت: فعالیت‌های هنری باید توسط کسانی انجام شود که با بهره‌گیری از دین معلم جامعه باشند.

مسؤول کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه هنرمند کسی است که دغدغه هنری دارد، گفت: مساجد نیز این ظرفیت را دارند که یک هنرمند انقلابی و دینی را تربیت کنند.

وی با بیان اینکه مسجد در کشور ما همیشه پایگاه مهم فرهنگی بوده و نقطه‌ آغازین بسیاری از حرکت‌های انقلابی بوده است، تصریح کرد: در همین راستا در مسیر پویایی فرهنگ نیز می‌توان از این ویژگی مساجد استفاده کرد تا به محلی برای پرورش هنرمندان متعهد و ارزشی تبدیل شود

ارسال نظرات