۳۵۰ هزار کارتخوان کم تراکنش حذف شد!

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) از حذف و ابطال نزدیک به ۳۵۰ هزار پایانه کم تراکنش یا فاقد تراکنش از آغاز آبان ماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۲۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، رصد و حذف این شمار پایانه کم تراکنش با گذشت فقط دو ماه از آغاز فعالیت «سامانه جامع مدیریت پذیرندگان شاپرک»، تاثیر این سامانه بر شبکه پرداخت الکترونیک کشور را نشان می دهد.

نشانه‌های اثرگذاری این سامانه، در پی پیوستن همه شرکت‌های ارایه کننده خدمات پرداخت (پی.اس.پی-PSP) به آن آشکار شده‌ است.

ابطال این شمار پایانه می‌تواند به تخصیص بهینه پایانه‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع کمک کند و در صورت تداوم پالایش از سوی پی.اس.پی ها می تواند به صرفه‌جویی ارزی چشمگیری بینجامد.

شرکت های ارایه کننده خدمات پرداخت باید از بانک مرکزی مجوز فعالیت داشته باشند.

سامانه جامع مدیریت پذیرندگان شاپرک از آغاز آبان ماه امسال با هدف بهینه سازی ارایه خدمات، یکپارچه سازی داده‌ها، تصحیح مدل داده پذیرندگی و اعتبارسنجی داده‌های پذیرندگان به صورت آنلاین فعالیت خود را آغاز کرد.

شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پرداخت با استفاده از این سامانه، به دلیل برخورداری از قابلیت‌ها وامکانات فنی و امنیتی مناسب، می‌توانند درخواست‌های تعریف و به‌روزرسانی همه سطوح داده‌های پذیرندگی مانند پذیرنده، فروشگاه و پایانه را به صورت آنلاین ثبت و پیگیری کنند که این امر موجب تسریع در ارایه خدمات و افزایش رضایت پذیرندگان می شود.

منبع:  تارنمای شاپرک
ارسال نظرات