استاندار زنجان:

زمان فعالیت کتابخانه‌های عمومی بر اساس زمان دسترسی و نیاز مخاطبین اصلاح شود

زمان فعالیت و دایر بودن کتابخانه‌های عمومی باید بر اساس زمان مراجعه، دسترسی و نیاز مخاطبین بررسی و اصلاح شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۶۹۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر ضرورت توجه به موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی تاکید نمود و گفت: متاسفانه این اصل مهم در سه دهه نخست پس از پیروزی انقلاب مغفول مانده بود و نیازمند توجه جدی است.

اسداله درویش امیری افزود: باید با برنامه ریزی های جدی در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی، فاصله کشور با سایر کشورهای دنیا را که به این موضوع توجه جدی دارند، کمتر کنیم.

وی در ادامه توجه به نیاز مخاطبان را در تهیه و اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان مهم دانست و اظهار داشت: مسئولین امر باید ضمن تهیه کتب مورد نیاز مخاطبین و بویژه نسل جوان، اهداکنندگان کتاب را نیز به سمت اهدای کتب مورد نیاز مخاطبین سوق دهند.

درویش امیری همچنین ضمن انتقاد از ساعات اداری ارائه کتب در کتابخانه‌های عمومی، اظهار داشت: دایر بودن کتابخانه‌های عمومی از صبح تا ظهر روزهای کاری، تعطیلی کتابخانه‌ها در ایام تعطیل و عدم توجه به زمان مراجعه مخاطبین رویه ناصحیحی است که باید با بررسی جدی مورد اصلاح قرار گیرد تا مراجعین و مخاطبین کتابخانه‌ها بتوانند در ساعات مورد نیاز خود، به این مراکز دسترسی داشته باشند.

ارسال نظرات