پیش بینی افزایش 15درصدی شعب اخذ رای درکهگلیویه و بویراحمد

تعداد شعب اخذ رای ثابت و سیار استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات 96 حدود 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۷۹۲۹۰۸
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به حساسیت بالای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و بافت قومیتی حاکم بر استان گفت: تمهیدات و تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و بدون تنش از هم اینک اندیشیده شده است.
فتاح محمدی افزود: حوزه سیاسی و انتخابات استانداری، دستگاه قضایی و سایر نهادهای امنیتی استان نیز از مدت ها قبل کار نظارتی و رصد برخی تحرکات انتخاباتی به ویژه در حوزه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نقاط مختلف استان را آغاز کرده اند.
وی به رویکرد عوامل اجرایی در ستاد انتخابات کشور و مدیریت اجرایی استان اشاره کرد و گفت: افرادی وارد عرصه انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند که بتوانند برای توسعه و عمران شهری و روستایی مفید باشند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار افزود: البته قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به استان ها ابلاغ شده و چنانچه موارد حساس و خلاء های قانونی نیز وجود داشته باشد، قابل طرح و اصلاح در آیین نامه های اجرایی در سطح ملی است. انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار است 29 اردیبهشت سال 96 همزمان در سراسر کشور برگزار شود.
کهگیلویه و بویراحمد همواره در تمامی دوره های انتخاباتی اعم از ریاست جمهوری، شورای اسلامی، خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا دارای بیشترین میزان مشارکت و حضور مردم بوده است.میزان مشارکت مردم این استان در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در سال 92 بیش از 74 درصد بوده است
ارسال نظرات