ایجادبیش از 6هزار شغل جدید دراستان

با اجرای طرح تکاپو 6 هزار شغل جدید در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می شود.
کد خبر: ۸۷۹۲۹۱۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
دبیر کارگروه اشتغال بویراحمد در جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان گفت:طرح حرکت یا تکاپو از جدیدترین طرح هایی است که فعالیت آن انجام شده و در حال انتخاب کارگزار استانی هستیم و بعد از انتخاب و شناسایی فعالیت های اشتغال زا و پردرآمد به توانمندسازی این بسته خواهیم پرداخت.

ارمغانی همچنین به طرح رونق تولید و طرح تسهیلات خرد از طریق پرداخت تسهیلات صندوق کار آفرینی امید در جهت اشتغال زایی در استان اشاره کرد و افزود: حدود 1میلیارد و دویست میلیون تومان برای توسعه مشاغل خانگی اختصاص دادیم.

دبیر کارگروه اشتغال بویراحمد گفت: طرح حرکت یا تکاپو در زمینه های دامداری های سنتی، فرآوری های مربوط به حوزه های باغداری، زنبورداری و صنایع تبدیلی است.

فرماندار بویراحمد هم در این نشست گفت: دولت به جد مصمم است که معضل بیکاری را رفع  و اشتغال زایی پایدار ایجاد کند.

محمد کاظم نظری به حمایت نکردن بانک ها از طرح های کوچک انتقاد کرد و افزود: اخیرا نظارت بر بانک ها در دستور کار دولت قرار گرفته و تفاهم نامه ای هم از سوی بانک مرکزی و دولت ایجاد شده است که بر پرداخت تسهیلات نظارت بهتر و بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد بانک هایی که همکاری لازم با دستگاه ها برای پرداخت تسهیلات اشتغال زایی انجام نمی دهند به عموم معرفی شوند.

نرخ بیکاری در استان 17.7درصد است که این نرخ در شهرستان بویراحمد 17.8درصد است.

ارسال نظرات