امام جمعه رشت:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای جایگاه علمی کشور خواهد شد

امام جمعه رشت وحدت حوزه و دانشگاه را موجب ارتقای جایگاه علمی کشور اسلامی ایران دانست و گفت: با وحدت حوزه و دانشگاه که دو نیروی عظیم است، هم عالمان ربانی در دانشگاه‌ها مشغول تعلیم و تربیت می شوند و هم دانشمندان دانشگاهی در جامعه پیشرفت خوبی در کنار معنویت خواهند داشت.
کد خبر: ۸۷۹۳۰۳۵
|
۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار کرد: حضرت محمد(ص) در دوران جاهلیت به دنیا آمد و خیلی زود طعم یتیمی را چشید، اما پیام آور مکتب جهانی اسلام شد. 

امام جمعه رشت با اشاره به ازدواج پیامبر(ص) با حضرت خدیجه(س) و زحمات فراوان این بانو در راه تبلیغ اسلام، افزود: حضرت خدیجه(س) تمام اموال خود را در اختیار پیامبر(ص) گذاشت. خداوند پیامبران را به شغل‌ها و دردهای ویژه در زندگی مبتلا کرد تا همانند فولادی آب دیده شود. 

وی با بیان اینکه فقط یتیم درد یتیم را می فهمد، تصریح کرد: کمک به نیازمندان وظیفه مهم ماست و تمام کمک‌ها نباید به ‌عهده کمیته امداد گذاشته شود. در واقع مردم باید با الگوگیری از رسول خدا(ص) و ائمه(ع) به نیازمندان کمک کنند و از نعمت هایی که خداوند به آنها عطا کرده، کارهای خیر انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با گرامیداشت میلاد امام صادق(ع)، عنوان گرد: امام صادق(ع) در دوران شکوفایی و پیشرفت اسلام چشم به دنیا گشود. در زمان امام صادق(ع) مردم سخنان تردیدآمیزی درمورد مسائل اعتقادی داشتند، اما امام ششم(ع) به شبهات در مورد اسلام پاسخ داد و مدافع حقیقی اسلام ناب محمدی(ص) بود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه هر 10 دقیقه یک کودک یمنی به دلیل گرسنگی می‌میرد، گفت: خادم الحرمین در واقع «خائن الحرمین» است، زیرا برخی از کشورهای اسلامی چنین بلایایی را بر سر کودکان، نوجوانان و جوانان می‌آورند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) دستورات خداوند را از زمان تولد تا مرگ به ما می‌آموزد، اضافه کرد: خداوند از طریق پیامبر(ص) دستورات سعادت بخش و کمال آفرین را به انسان رساند و پیامبر حکومت اسلامی را برقرار کرد و اکنون یک میلیارد و 400 میلیون نفر در جهان مسلمان هستند.

آیت الله قربانی با تاکید بر اینکه یک امت به نام امت اسلامی وجود دارد و همه باید در این امت جمع شویم، عنوان کرد: امروز کشورهای اسلامی از خدای حقیقی غافل هستند و همانند آل سعود ننگین، آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی را خدای خود گرفته اند و از آنها حرف شنوی دارند.

وی با اشاره به نامگذاری روز «وحدت حوزه و دانشگاه» همزمان با سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام یاران امام(ره) را یکی پس از دیگری ترور کردند تا امام(ره) تنها بماند، اما شهادت یاران امام(ره) موجب تقویت اسلام و مسلمانان شد.

امام جمعه رشت وحدت حوزه و دانشگاه را موجب ارتقای جایگاه علمی کشور اسلامی ایران دانست و متذکر شد: با وحدت حوزه و دانشگاه که دو نیروی عظیم است، هم عالمان ربانی در دانشگاه‌ها مشغول تعلیم و تربیت می شوند و هم دانشمندان دانشگاهی در جامعه پیشرفت خوبی در کنار معنویت خواهند داشت.

آیت الله قربانی آزادی حلب را توسط نیروهای مقاومت دانست و یادآور شد: پیروزی حلب دل مظلومان سوریه و حلب، لبنان، ایران و همه آزادیخواهان را شاد کرد و باعث سرور و شادمانی مسلمانان شد لذا امروز رئیس جمهور سوریه در خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و اگر اسد نباشد، حزب الله نیست و رژیم صهیونیستی، منطقه را می‌بلعد.

وی با بیان اینکه امت اسلامی بیدار است و نقشه‌های دشمن را می‌شناسد و با قدرت نقشه‌های آنها را خنثی می‌کند، گفت: هواپیماهای قطری، عربستانی و بحرینی با بمباران مردم مظلوم، دنیای اسلام را به جان هم انداخته تا از دشمن اصلی خود یعنی آمریکا و اسرائیل غافل شوند.

 

ارسال نظرات