گفتگوی کار آفرین سیستانی با بسیج:

تحقق اقتصادمقاومتي با كشت محصولات گلخانه اي/در هر دوره 500 كيلو خيار و گوجه برداشت مي كنم

يك فعال عرصه اقتصاد مقاومتي با احداث گلخانه توانسته براي چهار نفر در شهرستان نيمروز اشتغال ايجاد كند
کد خبر: ۸۷۹۳۱۶۸
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
به گزارش پايگاه خبري گزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان، "اقتصاد مقاومتي" يعني آن اقتصادي كه در شرايط فشار وتحريم، در شرايط دشمني ها مي تواند تعيين كننده ي رشد و شكوفايي كشور باشد.
امروزه در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه هاي اقتصادمقاومتي روي آورده اند.
علي عادلي يكي از فعالان اقتصادمقاومتي در گفتگو با بسیج از ساخت 6 واحد گلخانه در اين شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با توجه به علاقه و مشاهده كارآفريني انگيزه اي در من به وجود آمد كه من هم مي توانم اين كار را انجام دهم.
اين كارآفرين با راه اندازي گلخانه در راستاي شعار سال اقتصاد مقاومتي ، اقدام و عمل در نيمروز براي چهار نفر اشتغال ايجاد كرده است.
وي با اشاره به سرمايه اوليه براي شروع كار افزود: از سال 1381 با احداث 2 واحد گلخانه اين صنعت را آغاز و در سال 1387 با استفاده از وام جهاد كشاورزي چهار واحد ديگر ايجاد كردم.
كارآفرين نيمروزي با بيان اينكه عمده محصول توليدي شامل خيار و گوجه است، اذعان داشت: سه واحد از گلخانه ها را به كشت خيار و سه واحد را به كشت گوجه اختصاص دادم و به طور متوسط در هر دوره 500 كيلو برداشت مي كنم.
عادلي خاطر نشان كرد: متاسفانه در فصل برداشت، خيار و گوجه از شهرستانها نيز به صورت بي رويه وارد سيستان مي شود كه باعث ضرر توليد كننده است.

ارسال نظرات