رئیس خانه صنعت و معدن هرمزگان:

باید دفاتر بازاریابی برای محصولات ایرانی در کشورهای مختلف ایجاد شود

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: راه‌اندازی دفاتر بازاریابی برای محصولات ایرانی در کشورهای مختلف جهان به منظور رونق دادن به تولید در داخل ضروری است.
کد خبر: ۸۷۹۳۱۸۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
به گزارش به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، وحید تهمتن ظهر امروز در بازدید از چند واحد تولیدی در هرمزگان اظهار کرد: هرمزگان علاوه بر درگاه صادرات و واردات کشور دارای قابلیت‌های معدنی و کشاورزی متنوعی است که قادرند هر کدام سالیانه صدها میلیون دلار درآمدزایی برای کشور داشته باشند.

وی با بیان این که در حوزه فعالیت‌های معدنی در استان، قابلیت‌های بسیار خوب و اقتصادی وجود دارد، افزود: اکثر معادن موجود در استان هرمزگان از خلوص بالایی برخوردارند و در عین حال به دلیل نزدیکی به سواحل برای صادرات بسیار مطلوب هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ادامه داد: معادن سنگ آهن، کرومیت، نمک، گچ، خاک سرخ، سیلیس، منگنز و سنگ چینی در استان فعالیت دارند که ذخایر بالایی داشته و امکان صادرات پایدار را به کشورهای هدف برخوردارند.

تهمتن خاطرنشان کرد: یکی از انتظارات اساسی فعالان اقتصادی و تولیدی در استان هرمزگان، ایجاد دفاتر بازاریابی در کشورهای مختلف جهان برای کمک به صادرات محصولات تولیدی ایرانی است که باید از سوی وزارت امور خارجه کشورمان و در قالب سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران پیگیری شود.

وی گفت: بسیاری از کالاهای ایرانی کیفیت خوبی برای صادرات دارند اما بازارهای هدف هنوز این کالاها را نمی‌شناسند و یا کشورهای دیگر با قدرت در آن بازارها حضور دارند و برای حضور تولیدکنندگان ایرانی در این بازارها به حمایت دولت نیاز داریم تا فرآیند بازاریابی را کمک کرده و حضور تولیدکنندگان ایرانی را در بازارهای جهانی تسهیل کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در زمینه عوارض بندری و دریایی نیز برخی ناهماهنگی‌ها با تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود دارد به طوری که توان صادرات و یا انگیزه را از صادرکنندگان گرفته و باید آن تجدید نظر شود.

تهمتن در همین زمینه توضیح داد: به عنوان مثال گاهی چینی‌ها و یا دیگر کشورها تمایل به خرید بیش از یک میلیارد تن سنگ آهن از یکی از کشورهای جهان دارند و زمانی که از معدن‌داران ایرانی قیمت تمام شده صادراتی را سوال می‌کنند متوجه می‌شوند که عوارض صادرات مواد معدنی بخصوص عوارض بندری و دریایی آن بالاست و لذا به سراغ دیگر کشورها برای تأمین مواد اولیه‌شان می‌روند و ما از یک رقابت جهانی تنها به خاطر عوارض بندری و دریایی باز می‌مانیم و لازم است تا در زمینه عوارض مختلف صادراتی تجدیدنظر صورت گیرد.
ارسال نظرات