امام جمعه اهل سنت محله سوروی بندرعباس:

وحدت موجبات هراس استکبار جهانی از امت اسلامی را فراهم می‌سازد

امام جمعه اهل سنت محله سوروی بندرعباس گفت: وحدت موجبات هراس استکبار جهانی از امت اسلامی را فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۸۷۹۳۲۰۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس، شیخ محمدصدیق فهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ندرعباس اظهار داشت: ستایش پروردگاری را سزاست که اتحاد و یگانگی و وحدت را بر ما فرض و آن‌را ضامن موفقیت و پیروزی امت اسلام قرار داد و درود بر یگانه اشرف مخلوقات و اعظم محور وحدت، حضرت ختمی مرتبت محمدبن‌عبدالله(ص) که کلام قدسی «لو لاک لما خلقت الا فلاک» اوج شرف و خلقت را در وجود نازنین‌شان متجلی ساخت.

وی افزود: درود به روان پاک و مطهر بزرگ معمار انقلاب شکوهمند اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که با ایجاد هفته باشکوه وحدت در این نظام مقدس، زمینه وحدت میان امت اسلام را در سراسر جهان فراهم نمودند تا تمامی موحدین را با احساس پاک و ایمانی خود محوریت وحدت اسلامی قرار دهند.

امام جمعه اهل سنت محله سوروی بندرعباس اضافه کرد: بر خود لازم می‌دانم از فرصت پیش‌آمده، بزرگ میلاد فرخنده و مسعود عماره عالم هستی حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاک و مطهر ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) را محضر امت اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظه‌العالی) تبریک و تهنیت عرض نمایم.

شیخ فهیمی تصریح کرد: این روزها فرصتی مناسب برای اطاعت از اوامر پیامبر اسلام است، بحمدالله شهر بندرعباس نمونه عملی وحدت و حسن همجواری میان تشیع و تسنن است برای مثال شراکت در کسب و کار، ازدواج با همدیگر، همسایگی خانه و مساجد و نمونه محسوس پذیرا بودن دانش آموزان قرآنی شیعه و اهل سنت در مؤسسه‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: استقلال و عزت ملت‌های مسلمان در گرو دوری از تفرقه و تقویت برادری و صلح در میان یکدیگر است و تنها در سایه وحدت می‌توان کشورهای اسلامی را به آبادانی، پیشرفت و توسعه رساند.

امام جمعه اهل سنت محله سوروی بندرعباس گفت: امنیت بسیاری از کشورهای اسلامی به دلیل فقدان وجود وحدت در میان ملت‌هایشان و یا غفلت از توطئه‌های دشمنان در معرض آسیب قرار گرفته است.

فهیمی همچنین از استان هرمزگان به عنوان الگویی در زمینه وحدت و همدلی میان شیعه و سنی یاد کرد و افزود: این برادری در کشور و حتی در جهان اسلام مثا‌ل‌زدنی است و باید از آن به بهترین شکل ممکن صیانت کرد.

وی خاطرنشان ساخت: وحدت میان شیعه و سنی در ایران بخصوص در پس از انقلاب اسلامی و با تدابیر هوشمندانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی تقویت شده است و اکنون الگویی الهام‌بخش برای دیگر ملل جهان به شمار می‌رود.

امام جمعه اهل سنت محله سوروی بندرعباس تصریح کرد: دنیای امروز دنیای بدعهدی‌های مکرر جریان استکبار علیه ملت‌های مسلمان و آزاده جهان است و دیگر نباید به شیطان بزرگ اعتماد کرد بلکه باید ملت‌های مسلمان کمر همت به استقلال و پیشرفت درونی خویش بسته و سعی کنند تا از میزان وابستگی خود به کشورهای غربی بکاهند چرا که تمرکز دشمنان برای آسیب‌ زدن به کشورهای اسلامی بر وابستگی‌ها است.  

فهیمی در پایان یادآور شد: ان‌شاءالله با ریشه‌کن کردن تمامی ابزار تفرقه، روز به روز بر وحدت و همدلی‌مان افزوده گردد تا موجب هراس استکبار جهانی، آمریکا و ایادی دست‌نشانده‌شان شود و دشمنان نظام را مایوس گرداند.
ارسال نظرات