جلسلت برای جبران خسارت باغداران / نامطمئنی به ترکمنستان در موضوع گاز سابقه دارد

یوسفیان با اشاره به برگزاری جلسات اضطراری بررسی خسارت‌های ناشی از برف در باغ‌های مرکبات و پرتقال، صنعت، تولید، منازل، امکان مسکونی و دیگر بخش‌ها در استانداری گفت: با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی نشست‌های مختلف هم‌اندیشی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۴۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بارش سنگین برف در ابتدای ماه جاری که باعث بروز خسارت‌های زیادی در بخش‌های مختلف شد، اضافه کرد: مردم و مسؤولان از وقوع بارش سنگین برف آگاهی نداشتند، سازمان هواشناسی با قدرت در مورد پیش‌بینی بارش برف خبرهایی را اعلام می‌کرد و در رسانه‌ها، مطبوعات و اخبار هشدارهای جدی به دولت و همه مسؤولان می‌داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا اظهار کرد: مسؤولان باید در جامعه اسلامی خدمتگذار مردم باشند و به این خدمتگذاری افتخار کنند.

وی افزود: خدمت در بخش‌های مختلف با رضایت‌مندی مردم می‌تواند کشور را در مسیر توسعه، ترقی و پیشرفت سوق دهد.

این مسؤول با اعلام اینکه کسی تصور نمی‌کرد که افت دمای شدید در فصل پاییز داشته باشیم، تصریح کرد: در این زمینه سازمان هواشناسی مقصر است و باید کارشناسان هواشناسی دقت بیشتری داشته باشند.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه گاز طبیعی قابل نگهداری و انبار کردن نیست و نمی‌توان گاز ذخیره داشت، یادآور شد: گاز در مازندران وابسته به کشور همسایه‌ای است که خیلی قابل اعتماد نیست همچنین با بروز مشکل در شمال، کشور ترکمنستان در میان سرما و بحران بهانه‌‌های مختلف برای افزایش قیمت دارد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های وزیر نفت و رصد مشکلات حین بروز بحران برف در مازندران گفت: در این بخش قرار شد تا خسارت‌های وارده پرداخت شود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در زمان بروز بحران برف، مشکل خاموشی به‌دلیل سرمای زیاد و سنگینی شاخ و برگ درختان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در زمان بحران برف به‌صورت لحظه‌ای پیگیر خدمات‌رسانی‌ها بودم هر چند در این بین برای مردم زحمت‌های زیادی ایجاد شد.

وی با اعلام اینکه کاهش فشار گاز در مازندران با صرفه‌جویی دیگر استان‌ها مرتفع شد، ادامه داد: سیستم شبکه برق در همه نقاط ایران به یک شکل است و باید برای کاهش برق با بروز سرما و مواقع بحرانی فکر اساسی اندیشیده شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با مسؤولان وزرات نیرو و مدیرعامل برق کشور صحبت‌های زیادی انجام شد همچنین مسؤولان دستور پرداخت خسارها را دادند.

این مسؤول با اشاره به حضور جهادی همه مسؤولان توزیع برق مازندران و آمل حین بحران برف، بیان کرد: مبلغ 5 میلیارد تومان به‌صورت علی‌الحساب برای ایجاد خطوط انتقال برق به‌صورت کابل‌های روکش‌دار در آمل اختصاص یافت تا از این پس شاهد خاموشی با بارش برف و کولاک نباشیم.

یوسفیان‌ملا با اعلام تأمین اعتبار لازم و اجرای عملیات برای ترمیم شبکه‌های برق در آمل، گفت: برای ترمیم و مرمت شبکه‌های برق در شهرهای مختلف مازندران و استان‌های دیگر تصمیم‌گیری شده و اقدامات لازم در آینده انجام می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسات اضطراری بررسی خسارت‌های ناشی از برف در باغ‌های مرکبات و پرتقال، صنعت، تولید، منازل، امکان مسکونی و دیگر بخش‌ها در استانداری گفت: با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی نشست‌های مختلف هم‌اندیشی برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها