برگزاری نخستین دوره اورژانس پیش‌بیمارستانی امداد و نجات در مازندران

مسؤول برگزاری دوره آموزشی اورژانس بیمارستانی در غرب مازندران گفت: برای نخستین بار در غرب استان دوره اورژانس پیش‌بیمارستانی و مبانی امداد و نجات ( پزشک‌یاری) و پیراپزشکی تیم‌های ورزشی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۶۲
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نماینده هیأت پزشکی ورزشی مازندران تصریح کرد: طی این دوره توانایی لازم برای ارزیابی و تشخیص آسیب و انجام کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی و مدیریت درست حادثه کسب می‌شود.

نازنین صفایی  اظهار کرد: به‌منظور گسترش هم‌اندیشی علمی و پژوهشی مبنی بر کارآفرینی و به‌منظور رشد و شکوفایی استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای نخستین بار در غرب مازندران دوره اورژانس پیش‌بیمارستانی و مبانی امداد و نجات (پزشک‌یاری) و پیراپزشکی تیم‌های ورزشی برگزار می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های محمد غلامی مسؤول کمیته مسابقات هیأت پزشکی استان بیان کرد: تاکنون این دوره آموزشی در مرکز مازندران برگزار می‌شد که با رایزنی‌ انجام شده به‌صورت تفاهم‌نامه منعقد شد تا در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن برگزار شود.

مسؤول برگزاری دوره آموزشی اورژانس بیمارستانی در غرب مازندران با اشاره به اینکه این دوره آموزشی با همکاری مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و هیأت پزشکی ورزشی مازندران در حال برگزاری است، افزود: این دوره آموزشی با هدف آموزش اصول اولیه امداد بیمارستانی، پزشک‌یاری ورزشی و مدیریت برخورد با حوادث و مصدوم انجام می‌شود.

صفایی یادآور شد: این دوره شامل آموزش،بهداشت و درمان، اهمیت تغذیه در ورزش، آموزش CPR، آشنایی با داروها، مواد نیروزا و دوپینگ است.

وی با اعلام اینکه هزینه برگزاری این دوره 800 هزار تومان است، تصریح کرد: با توجه به همکاری مرکز رشد و هیأت پزشکی متقاضیان تنها با پرداخت 300 هزار تومان می‌توانند در این دوره‌ شرکت کنند.

صفایی اضافه کرد: در پایان دوره گواهی بین‌المللی از فدراسیون پزشکی ورزشی جمهوری اسلامی ایران به هر یک از متقاضیان اعطا می‌شود.

وی در پایان گفت: شرکت در این دوره آموزشی برای عموم آزاد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها