مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

گیاه دارویی گل محمدی دومین محصول صادراتی ایران است

گیاه دارویی گل محمدی بعد از زعفران دومین محصول صادراتی ایران است و در سال ۹۳ بیش از ۱۰ میلیون لیتر تولید گلاب تولید شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۲۳۷
|
۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در حاشیه جلسه مدیریت تولید، توسعه و کشت گیاهان دارویی گفت: زنجان پتانسیل های خوبی را برای کشت گیاهان دارویی دارد و از هزار و ۲۰۰ نوع گونه گیاهی دارویی بیش از ۲۲۰ نوع گونه گیاه دارویی در زنجان تولید می شود.

آقاجانلو با اعلام این خبر افزود : این گیاهان دارویی از ۱۳ نوع اقلیم ۱۱ نوع اقلیم در استان زنجان است.

وی با اشاره به مهم ترین گیاهان دارویی در زنجان بیان کرد: مهمترین نوع گیاهان دارویی استان زنجان، گل محمدی ، زعفران و آویشن است و در سال گذشته سطح زیر کشت گل محمدی ۲۷ هکتار بود که با مشارکت بخش خصوصی ۷ هکتار اضافه شد و به ۳۴ هکتار رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطر نشان کرد: گیاه دارویی گل محمدی بعد از زعفران دومین محصول صادراتی ایران است و در سال ۹۳ بیش از ۱۰ میلیون لیتر تولید گلاب تولید شده است.

وی با بیان اینکه استقبال خوبی از مصرف گیاهان دارویی در کشور وجود دارد و برای تحقق این روند در استان زنجان برنامه ریزی گسترده در حال انجام است، اظهار داشت:توسعه کشت گیاهان دارویی نیاز به آموزش دارد و باید برای تحقق این امر مهم برنامه ریزی و مدیریت لازم در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظرات