رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

تحقق 110 درصد از هدفگذاری صادرات استان زنجان

در هشت ماهه سال جاری 110 درصد از هدفگذاری میزان صادرات استان زنجان محقق شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۸۴۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بر اساس هدفگذاری صادراتی استان در سال جاری باید 330 میلیون دلار صادرات از استان صورت گیرد که جهت تحقق این هدف در 8 ماهه باید 220 میلیون دلار صادرات صورت گیرد که هم اکنون این میزان به 240 میلیون دلار رسیده است.

مهندس ناصر فغفوری با اشاره به میزان صادرات استان در 8 ماهه سال افزود: بالغ بر 139 هزار تن صادرات با مبدا تولید از استان به ارزش 197 میلیون و 144 هزار دلار صورت گرفته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر مقدار از رشد 98 درصدی و از نظر ارزش 64 درصد رشد برخوردار بوده است.

وی اظهار داشت: میزان صادرات از گمرک زنجان را بالغ بر 69 هزار تن به میزان 112 میلیون دلار می باشد.

فغفوری یادآور شد : سهم بخش صنعت از صادرات استان با 147 میلیون دلار ، 74 درصد بوده و 15 درصد از میزان صادرات استان مربوط به بخش معدن است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هیچ گونه مواد خام از استان صادر نمی گردد افزود : کلیه اقلام صادره پس از فرآوری از استان خارج می شود.

وی تصریح کرد : میزان واردات استان در 8 ماهه سال جاری بالغ بر 177 میلیون دلار می باشد.

در این جلسه درویش امیری استاندار زنجان با بیان اینکه هم اکنون 80 واحد تولیدی در استان در حوزه صادرات فعالیت می نمایند اظهار داشت : این واحدهای تولیدی به 33 کشور صادرات انجام می دهند که امیدواریم تعداد واحدهای فعال در امر صادرات استان و نیز تعداد کشورهای هدف صادراتی افزایش یابد.

وی یادآور شد : هم اکنون واردات استان شامل مواد اولیه و ماشین آلات بوده و هیچ گونه کالای مصرفی وارد استان نمی گردد.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت : یکی از راههای برون رفت از رکود و ایجاد رونق اقتصادی ، توسعه صادرات است که در این راستا باید برنامه ریزی های لازم در جهت فعال تر کردن این بخش صورت گیرد.

ارسال نظرات