خبرهای داغ:
عضو خبرگان رهبری:

گوش دولت در بحث انتقال آب به اعتراض خوزستانیها بدهکار نیست

آیت الله حیدری گفت : نامه محرمانه دولت با محتوای مصوبه موافقت هئیت دولت در خصوص انتقال اب از تونل کوهرنگ و بهشت اباد و دستور تامین اعتبار به بانک مرکزی نشون دهنده بدهکار نبودن گوش دولتمردان به بحرانهای کم ابی و بیکاری جوانان خوزستانی است.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۲۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
آیت‌الله محسن حیدری امام‌جمعه موقت اهواز در گفتگو با اهواز نوین در خصوص طرح‌های انتقال آب خوزستان اظهار کرد: در بحث انتقال آب‌های خوزستان نامه اعتراضی مکتوب به امضای شش نفر از اعضای مجلس خبرگان استان خوزستان برای رئیس‌جمهور نوشته‌شده اما اثر چندانی بر روی آقای روحانی نداشته است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تداوم اعتراض علما و مردم خوزستان تأکید کرد: اعتراضات در خطبه‌های نماز جمعه؛ مجلس؛ مطبوعات، نخبگان و انجمن‌های فعال حمایت از محیط‌زیست در راستای روشنگری برای افکار عمومی در خصوص پیامدهای اجرای طرح‌های انتقال خوزستان تا به سامان رسیدن ادامه دارد.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر اینکه تذکرات مردم خوزستان خیلی به خرج دولتمردان اعتدال نمی‌رود گفت: نامه محرمانه دولت با محتوای مصوبه موافقت هیئت دولت در خصوص انتقال آب از تونل کوهرنگ و بهشت‌آباد و دستور تأمین اعتبار به بانک مرکزی نشان‌دهنده بدهکار نبودن گوش دولتمردان به بحران‌های کم‌آبی و بیکاری جوانان خوزستانی است.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه انتقال آب کارون به استان‌های دیگر به‌منظور مصارف کشاورزی و صنعتی خلاف قانون است اظهار کرد: بنا بر مصوبه شورای عالی کشور برداشت آب از سرشاخه‌های کارون ۳۴۰ میلیون مترمربع در سال به‌منظور مصارف شرب بوده ولی در حال حاضر آمارها از برداشت یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون حکایت می‌کنند و روایت دیگری از برداشت ۱ میلیارد و ۵۰۹ میلیون مترمکعب خبر می‌دهند.

وی برداشت پنج یا شش برابر مقرر مصوبه شورای عالی را اجحاف و ظلم در حق مردم خوزستان عنوان کرد و افزود: شورای عالی آب کشور انتقال آب را تصویب کرده که تا ۵۵۰ میلیون آب در سال از سرچشمه‌های رودخانه‌های خوزستان برداشت شود ولی چیزی که عملاً اتفاق افتاده عملاً فراتر از این حرف‌هاست پیش روی در برداشت آب‌های خوزستان تا آنجا بوده که برخی بر این باورند ۵ یا ۶ برابر میزان مقرر از رودخانه‌های خوزستان آب برداشت می‌شود.

آیت‌الله حیدری تأکید کرد: خوزستان با فاجعه کمبود آب نه‌تنها برای کشاورزی حتی برای آب شرب مواجه است در شهریور ۹۴ براثر کم‌آبی ضررهای بزرگی متوجه کشاورزان و دامداران خوزستانی شد. اما مردم خوزستان مخالف انتقال آب جهت مصارف شرب نیستند بلکه با انتقال آب جهت مصارف دیگر مخالف‌اند زیرا درحالی‌که برخی در تکاپوی انتقال آب جهت انجام مصارف کشاورزی و صنعتی هستند زمین‌های کشاورزی استان تشنه و کشاورزان از کشت و کار منع می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به نیمه‌کاره ماندن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان براثر کم‌آبی عنوان کرد: اگر طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری درست اجرا شود می‌تواند نیمی از محصولات کشاورزی کشور را تأمین کند و اشتغال را برای جوانان خوزستان رقم زند اما در صورت کمبود منابع آبی قطعاً این طرح عظیم نیمه‌کاره رها خواهد ماند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها