دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در گفت‎وگو با «بسیج»:

لزوم موضع‎گیری شفاف رئیس‌جمهور درباره برادرش

مظاهری گفت: مردم منتظرهستند تا رئیس جمهور حداقل در بحث برادر خود شفاف سازی کند و اگر خلافی اتفاق افتاده هیچ مماشاتی نداشته باشد و او را به قانون معرفی ‎کند و به دست قانون بسپارد.
کد خبر: ۸۷۹۴۹۵۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
 ابوالفضل مظاهری دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی براینکه اگر می‌خواهیم کشور قانون و حکومت قانون داشته باشیم، هیچ فرد و نهاد، حزب و رسانه‌ای نباید حاشیه امنی داشته باشد، در قانون استثنا نداریم و در قانون نورچشمی نداریم، مطرح کرد: در این چند سال شاهد تناقضات آشکاری در اظهارات آقای روحانی و  وزیران و هیئت دولت هستیم که علی‎رغم وعده‎هایی که داده و گفته‎هایی که بیان شده در عمل خلاف آن اتفاق می‌‎افتد.

مظاهری در ادامه توضیح داد: مصداق بارز این قضیه موضوع حقوق‎های نجومی است که با گذشت چندماه از این ماجرا و علی رغم تاکیدات رهبری معظم انقلاب و انتظار مردم برای رسیدگی به این موضوع نه تنها آن برخوردی که باید اتفاق نمی‎افتد بلکه حقوق‎های نجومی توجیه می‎شود و دراین راستا با آمارها، کلمات و قوانین بازی می‎شود، حتی در اظهارات سخنگوی دولت شاهد هستیم که تعداد این نجومی‎بگیران به دونفر و عدد معوقات و بدهی‎های آنها نیز کاهش پیدا می‎کند درصورتی که مسئولین قوه قضائیه و نمایندگان مجلس، آمارنجومی بگیران و مبلغی که باید به بیت‎المال برگشت داده شود را بیش از این اعلام می‎کنند.

وی با بیان اینکه هیچ عزمی نیز از جانب دولت برای برخورد با متخلفین حقوق‎های نجومی دیده نمی‎شود اظهار داشت: این مسئله نشان می‎دهد که دولت خود را مستثنای نهادهای دیگردر جمهوری اسلامی می‎داند یعنی یک مرکزیتی برای خود قائل است و به گونه‎ای خود را مستثنای این مباحث فرض می‎کند و احساس می‎شود که برای خود و اطرافیان خود حاشیه امنی را درست کرده است، کما اینکه دولت در بحث انتقادات از رسانه‎ها نیز درخیلی از موارد قانونی، خود را مستثنی می‎کند.

دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن دانشجویان مستقل تصریح کرد: پرونده‎ها و موضوعات حقوقی در این دولت مطرح شده مانند موضوع حسین فریدون، بورسیه‎ها و حقوق‎های نجومی و... که این پرونده‎ها در ذهن مردم بسته نشده و مردم منتظرهستند تا رئیس جمهور حداقل در مواردی که به خود دولت مربوط می‎شود پاسخ روشنی دهد و به عنوان نمونه در بحث برادر خود شفاف سازی کند اگر خلافی اتفاق افتاده هیچ مماشاتی نداشته باشد و او را به قانون معرفی ‎کند و به دست قانون بسپارد و اگر هم خلافی رخ نداده و مورد قابل دفاعی وجود دارد پاسخگو باشد و مردم را از این موضع آگاه کند تا مردم فکر نکنند که یک عده‎ای به عنوان نورچشمی دولت هستند که می‎توانند هرکاری می‎خواهند انجام دهند و آب هم از آب تکان نمی‎خورد!

مظاهری در خاتمه با اشاره به شکایت صورت گرفته از زاکانی نماینده سابق مجلس که در دادگاه تبرئه شد یادآور شد: آیا این به معنای این است که آن ادعایی که آقای زاکانی داشته درست است؟ و اگر این ادعا درست است چرا قوه قضائیه رسیدگی نمی‎کند؟ و چرا رئیس جمهور علیه موارد خلافی که در جریان‎های کاری او وجود دارد موضع‎گیری نمی‎کند؟
ارسال نظرات