حق‌طلب در گفت‌وگو با «بسیج» عنوان کرد

دولتی‌ها جواب دهند اقتصاد مقاومتی با قراردادهای خارجی چه نسبتی دارد؟

احمد حق طلب گفت: سوالات بسیاری در زمینه انعقاد قراردادهای خارجی از سوی دولت وجود دارد که لازم است خود دولتی‌ها جواب دهند ولی ما امیدواریم که دولت تاکیدات رهبری معظم انقلاب را در این زمینه جدی تصور کند .
کد خبر: ۸۷۹۵۰۰۷
|
۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
سردار احمد حق‌طلب رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه دولت گزارشاتی شفاف از روند اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ارائه نمی‌دهد و انعقاد قراردادهای خارجی در دولت یازدهم خلاف اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: سوالات بسیاری در زمینه انعقاد قراردادهای خارجی از سوی دولت وجود دارد که لازم است خود دولتی‌ها جواب دهند ولی ما امیدواریم که دولت تاکیدات رهبری معظم انقلاب را در این زمینه جدی گرفته و دولت بتواند از پتانسیل بالفعل بسیج در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی استفاده کند. همانگونه که بسیج در عرصه‌های مختلف اعم از عرصه های دفاعی، امنیتی حضور داشته و توانمندی‌ها و قابلیت خاصی را ارائه داده است، دولت می تواند با بهره گیری از توانمندی بسیجیان در عرصه اقتصادی به اهداف اقتصاد مقاومتی دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه دولت باید روحیه جهادی را در عرصه اقتصاد مقاومتی تقویت کند افزود: اگر این روحیه جهادی بر اقتصاد کشورمان حاکم شود دیگر هر فردی، خود را در چارچوب بخشنامه ها و وظایف تعیین شده اداری و یا سود شخصی‌ نمی سنجد و طبعا در آن قالب محدود نیز عمل می‌کند. در چنین شرایطی افراد تنها به هدف مزبور که می‌تواند تحقق اقتصاد مقاومتی باشد می‌اندیشند و تا رسیدن به آن دست از تلاش بر نمی‌دارد.

حق طلب گفت:انعقاد قراردادهای خارجی مسائل حاشیه اقتصادی است و توجه دولت به آن می‌‎تواند کشورمان را از اهداف اصلی اقتصادی خود بازداشته یا سیر رو به جلو اقتصاد مقاومتی را دچار خلل و انگیزه‌ها را آسیب بزند. مسوولان باید در مسیر اقتصاد مقاومتی حقیقی حرکت کرده و از نگاه شعاری به اقتصاد مقاومتی پرهیز کنند؛ مسوولان باید الزامات اقتصاد مقاومتی را باور کرده و به آن عمل کنند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی راهی برای پیشرفت و عدالت است مهم نیست که اقتصاد در رتبه پس از سیاست و فرهنگ قرار دارد مهم آن است که کشور ما نیازمند جهش اقتصادی است. وضعیت ویژه اقتصادی ای که جامعه کنونی ایران با آن رو به رو است ، باید در آن متناسب با سایر ابعاد جامعه رشد یابد. برنامه ریزی‌های توسعه و کلان در بیش‌تر کشورها، اقتصادی است  و اغلب مردم جهان  به مسائل اقتصادی بیش از سایر  مسائل بها می‌دهند. طبیعی است که اقتصاد مقاومتی از ارکان مهم اقتصادی است و نباید حرکت‌های اقتصادی با کندی و شکست مواجه شوند. در این زمینه آشکارترین اعمال فشارها تحریم‌های اقتصادی علیه ایران است و اقتصاد مقاومتی مولفه مهم در رویارویی با فشارها و تحریم‌های اقتصادی است.

ارسال نظرات