برگزاری کنسرت‌ها تنها راه نشاط در جامعه نیست

رئیس حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری کنسرت‌ها تنها راه نشاط در جامعه نیست گفت: با شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما و ... می توان در جامعه نشاط ایجاد کرد.
کد خبر: ۸۷۹۵۱۷۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ شیروانی در نخستین نشست خبری مجازی استان اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی از ابتدای انقلاب اسلامی با هدف تلاش برای گفتمان سازی هنر انقلاب شکل گرفت و این هدف عمده را از دو راه  تولید و حمایت از تولید آثار فاخر هنری و شناسایی ، کشف و پرورش استعدادهای هنری دنبال می کند.

وی با بیان اینکه واحد هنرهای تصویری حوزه هنری استان نزدیک به 50 فیلم کوتاه، مستند، داستانی و پویانمایی تولید کرده است، خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به پویایی حال حاضر جامعه ی ما و نیاز روز افزون به فعالیت‌های فرهنگی نیازها برآورده نشده و جای کار وجود دارد و می‌توان گفت در وجود انسان هیچ وقت نیاز فرهنگی پایان پذیر نیست.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه هرگاه برنامه‌ها برمبنای نیازها و سلایق مردم برنامه‌ریزی شده باشند و استاندارد و خلاقیت‌های اطلاع رسانی هم لحاظ شده باشند مردم از خود علاقه بی نظیری به حضور در برنامه های فرهنگی نشان داده اند، اما در این زمینه نکته ی اساسی که وجود دارد و نباید از نظر دور شود آن است که امروزه هنر بیشترین تجلی خود را در میان مردم دارد و اماکن فرهنگی در اکثر کشورها در قلب شهرها قرار می گیرد و هر کجا تجمع مردم و محل توجه بیشتر است در سیاست گذاری‌های شهرسازی اماکن فرهنگی هم آن جا تعریف شده است اما این امر در استان ما مورد غفلت قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان با اشاره به اینکه حوزه ی هنری خود را یکی از متولیان هنری دینی می داند افزود: قطعا تمام برنامه های ما رنگ و بوی دینی دارد و هنر را از دریچه ی عشق و بندگی مخلوق به خالق می بیند که می‎توان به برپایی نمایشگاه سوگواره شعر و نوحه عاشورایی و نمایشگاه نقاشی آقای روشندل اشاره کرد.

شیروانی با بیان اینکه هم فرهنگ ملی و هم مذهب و دین ما با نشاط اجتماعی مخالفتی ندارند عنوان کرد: قطعا با این همه مسئولیت که بر دوش جامعه ی خود گذاشته‌ایم ملزم به ایجاد فضای شور و نشاط اجتماعی هستیم و تنها کنسرت نیست که می تواند نشاط اجتماعی ایجاد کند و دیگر رشته‌های هنری هم قابلیت نشاط افزایی و ایجاد آن را دارند و با شعر، موسیقی، هنرهای تجسمی، تئاتر، سینما و ... می توان در جامعه نشاط ایجاد کرد.

ارسال نظرات