خبرهای داغ:

ادبیات پلیس "مأمور معذور" به پلیس "مسئول و آگاه" تبدیل شده است

سخنگوی ناجا گفت: امروزه پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی تغییر پیدا کرده است و ادبیات پلیس مأمور معذور به پلیس مسئول و آگاه تبدیل شده و روز به روز ارتباط پلیس با مردم افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۰۴
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
سردار  سعید منتظرالمهدی ظهر امروز در هفدهمین همایش کوپ فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس فارس اظهار داشت: کار مکنا، کار بسیار بزرگ و سترگی است که با همت کارکنان انتظامی و اراده فرمانده انتظامی استان اجرایی و سبب افزایش مقبولیت و مرجعیت پلیس شده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه بیش از 80 درصد اقدامات پلیس در دنیا در حوزه اجتماعی است،گفت: امروزه امنیت صرفا پلیس محور و دولت محور نیست، بلکه مردم محور است؛ امروز مدیران ما می‌بایست در کنار قلمشان یک پاک‌کن داشته باشند و هرگاه متوجه اشتباه خود شدند، با اعتماد به نفس آن را پاک کنند.

سخنگوی ناجا تصریح کرد: بر اساس پژوهش‌های انجام شده امنیت اجتماعی، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی ارتباط وسیعی با رشد و بالندگی تک تک اعضای یک جامعه دارد.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه سازمان پلیس در زمان‌های گذشته بر اساس مداخله و مقابله شکل گرفته و پیشگیری در آن نقشی نداشت، افزود: در حال حاضر رویکرد پلیس تغییر پیدا کرده و روش‌های سخت جای خود را به روش‌های نرم داده است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: امروزه پلیس تک بعدی به پلیس چند وجهی تغییر پیدا کرده است و ادبیات پلیس مأمور معذور به پلیس مسئول و آگاه تبدیل شده و روز به روز ارتباط پلیس با مردم افزایش پیدا کرده است.

منتظرالمهدی گفت: امروزه پلیس دریافته است که تنها با برقراری ارتباط و افزایش اعتماد و جلب مشارکت‌های مردمی می‌تواند اقدامات خود را انجام دهد. 

معاون اجتماعی ناجا جنس امنیت اجتماعی را بر پایه هنجارهای برگرفته از ارزش‌ها و بر مدار رفتارهای مردمی تعریف و نگهبانان و پاسبانان آن را مردم دانست و گفت: باید قبل از فراگیری علوم انتظامی، ساز و کارهای اجتماعی، فرهنگی و عملیات روانی آموزش داده شود و در واقع در فضای اندیشگی جهان امروز کار فرهنگی در کنار کار سرهنگی است.

منتظرالمهدی موضوع حجاب را موهبتی الهی برای مردان و زنان دانست و افزود: جنس این موضوع اجتماعی است و خود مردم باید رعایت کنند و پلیس با تشویق، ترغیب، تحسین و تکریم آنها را همراهی سازد ولی در زمان خود اقدامات سلبی نیز حتما باید انجام شود. 

وی با بیان اینکه در فضای مجازی دسترسی به همه آسیب‌های اجتماعی امکان پذیر است، افزود: امروزه هر شهروند به عنوان یک رسانه عمل می‌کند و پلیس باید با شناخت ساز و کارهای مناسب، خود را با این وضعیت وفق داده و اقدامات خود را به درستی انجام دهد.

 معاون اجتماعی ناجا بیان کرد: برای برطرف کردن مشکلات در این حوزه باید به ایستگاه‌های قبل‌تر فرد یعنی خانواده و مدرسه بازگشته و مشکلات را از آنجا برطرف کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها