خبرهای داغ:

کشف چهره‌های مستعد در جشنواره «ترنم بیداری» شیراز

دبیر سومین جشنواره سرود و آواهای حماسی بسیج در شیراز گفت: در این جشنواره، چهره‌های مستعدی را کشف کردیم.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۱۳
|
۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷

علی پاشایی در حاشیه آیین پایانی جشنواره ترنم بیداری، اظهار داشت: حضور حماسی و پرشور 500 هنرمند از سراسر کشور در سومین جشنواره ترنم بیداری، موجب شگفتی هیأت‌ داوران و کارشناسان این برنامه فرهنگی شد.

وی گفت: یکی از اهداف بزرگ جشنواره ترنم بیداری احصا و برگزیدن هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی بود که باید این چهره‌ها را به مردم معرفی کنیم و همگان با نام و نشان آن‌ها آشنا شوند.

پاشایی افزود: هدف دیگر ما از برپایی چنین جشنواره‌هایی ایجاد جریانی مبتنی بر ارزش‌های انقلاب اسلامی است که نخست جلو نفوذ تهاجم فرهنگی را در این زمینه بگیریم.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با آشکارسازی مرزهای بیگانه و خودی در حوزه موسیقی که یکی از رهاوردهای این جشنواره است، فضای کار برای هنرمندان شفاف خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره آواها و سرودهای حماسی بسیج در شیراز ادامه داد: با جریان‌سازی موسیقی انقلابی، نخست خس و خاشاک‌هایی که در مسیر هنر انقلاب قرار دارد از بین خواهد رفت و پس‌ از آن هنری زلال برگرفته از ارزش‌های اسلامی نظام به سبد دیداری و شنیداری مردم اضافه خواهد شد.

وی اظهار داشت: برگزیدگان این جشنواره تا سال دیگر زیر نظر ما خواهند بود و با برپایی کارگاه‌های آموزشی نقاط ضعف و قوت آن‌ها را بازگو خواهیم کرد که با توانمند شدن، در چرخه اقتصاد هنر نیز حرفی برای گفتن داشته باشند.

پاشایی همچنین گفت: امکاناتی که در سازمان بسیج هنرمندان است پاسخگوی نیاز هنرمندان انقلابی نیست و باید با ایجاد یک همگرایی، دیگر سازمان‌های فرهنگی نظام نیز در راستای هنر انقلابی مشارکت کنند.

این مقام مسؤول افزود: اگر تمام نهادهای فرهنگی نظام در حمایت از هنر انقلابی عزم جدی داشته باشند به‌یقین می‌توان گفت که رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این زمینه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی اظهار داشت: بخشی از اهداف ما در جشنواره شیراز محقق شد و چهره‌های بااستعدادی را کشف کردیم که بی‌گمان آن‌ها تبدیل به جهادگران عرصه موسیقی کشور خواهند شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها