اقدام شهرداری جهت تملک و ثبت خانه های تاریخی ابرکوه

در راستای حفظ، ثبت و مرمت خانه های تاریخی، شهرداری ابرکوه اقدام به تملک و ثبت برخی از این خانه ها نموده است.
کد خبر: ۸۷۹۵۴۳۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه، احمدرضا اسدی، مسئول عمران و شهرسازی شهرداری با اعلام این خبر گفت: در سالهای گذشته شهرداری ابرکوه اقدام به تملک برخی خانه های تاریخی نظیر خلوت آقازاده، خانه امیدسالار و چند باب خانه تاریخی در دیگر نقاط شهر نموده و مراحل ثبت آنها انجام شده است. بدیهی است بر اساس برنامه شهرداری پس از ثبت این آثار با واگذاری این خانه ها به بخش خصوصی، با درآمد آنها اقدام به خرید و ثبت دیگر خانه های ارزشمند می نماید.
وی در ادامه بیان داشت: در همین راستا خانه تاریخی، بیرون خانه آقازاده (مصطفوی) در سال 92 جهت جبران کمبود فضاهای گردشگری توسط شهرداری خریداری و با صرف هزینه 300 میلیون ریال مرمت اضطراری شد.
اسدی افزود: با حضور بخش خصوصی و شروع فعالیت های بوم گردی، سیاست گذاری جدید شهرداری بر تملک، مرمت و ثبت خانه های تاریخی در آثار ملی قرار گرفت و در حال حاضر بیرون خانه آقازاده که مراحل پایانی ثبت را می گذراند از طریق مزایده عمومی به بخش خصوصی واگذار خواهد شد و شهرداری چند خانه تاریخی دیگر که شناسایی شده است ودارای ارزش فرهنگی و معماری می باشند را در لیست تملک خود دارد.
مسئول عمران شهرسازی شهرداری ابرکوه اذعان داشت: همچنین خانه تاریخی امیدسالار در مجاورت باغ خورشید خانم که در موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری در امر گردشگری است، از سوی شهردرای قابل واگذاری به علاقه مندان و فعالان بخش گردشگری به صورت مشارکتی می باشد.
ارسال نظرات