درصد وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی شده است

مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه 70درصد وحدت حوزه و دانشگاه عملیاتی شده است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین مراسمات دینی در دانشگاهها محقق شده است .
کد خبر: ۸۷۹۵۴۴۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کاظم معاضدی عالی مسئول نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل درحاشیه همایش وحدت حوزه ودانشگاه در گفت وگو با خبرگزاری بسیج ازاردبیل با اشاره به برگزاری برنامه ها و نشست ها در طی سه سال اخیر از دایر بودن دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه خبر داد و خواستار ارائه پیشنهادات وانتقادات در این باب شد.

معاضدی عالی ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرموده وحدت حوزه و دانشگاه به معنای واقعی وحدت درهدف است،گفت: اگر تداخلی دربین اینها ایجاد شود قابل قبول نیست چرا که باید درامورات وحدت داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 70درصد وحدت حوزه ودانشگاه عملیاتی شده است، گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری بهترین مراسمات دینی در دانشگاهها محقق شده است .

وی شهید مفتح و مطهری را از خط شکنان این عرصه معرفی کرد و افزود: این دو بزرگوار برای اولین بار کرسی در دانشگاه گرفتند و به طرح مسایل در دانشگاه‌ها پرداختند و این مسئله یعنی ایجاد ارتباط بین این دو نهاد، که در زمان هشت سال جنگ تحمیلی رنگ و بوی بیشتری به خود گرفت، به طوری که اساتید حوزه و دانشگاه دوشادوش هم در تمام عرصه‌های جنگ با دشمنان ایران اسلامی به مبارزه پرداختند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل دهه هفتاد و هشتاد را زمان تعمیق بین حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: اکنون به برکت مجاهدت‌های علمای حوزه و دانشگاه بحث جدایی دین از علم در ذهن مردم و تحصیلکردگان جامعه برداشته شده و همگان به این باور رسیده‌اند که علم با حضور روح دین معنی و ارزش واقعی دارد.

معاضدی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران دینداری در بین دانشمندان غرب موج می‌زند، گفت: نگارش پایان‌نامه‌های مشترک بین اساتید حوزه و دانشگاه که منجر به حل مشکلات مردم و پیشرفت ایران اسلامی می‌شود، یکی از راه‌های عملی رسیدن به اوج وحدت بین حوزه و دانشگاه است.

گفت وگو سیما میرقاسمی

ارسال نظرات