رئیس بسیج جامعه ی زنان کشور مطرح کرد:

دولت حقوق شهروندی را در خسارات ناشی از برجام توضیح دهد

رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت:مطرح کردن حقوق شهروندی، یکسری ماده و قانونی که قبلا نیز بوده و موضوع جدیدی نیست در واقع یک حرکت انتخاباتی است،حقوق شهروندی این است که وقتی در برجام ملت ایران خسارت دیده شدند، مسئولین توضیح دهند که چرا این همه خسارت ناشی از برجام به حیثیت و مال مردم وارد شد و توان خود را بکار گیرند تا عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی محقق شود.
کد خبر: ۸۷۹۵۵۶۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مینو اصلانی در رابطه با مطالبه گری مردم و حقوق شهروندی گفت: در واقع قانون اساسی به طور کامل حقوق و مسئولیت های مختلف جامعه را مشخص کرده است حال بحث حقوق شهروندی چیزی اضافه بر قانون اساسی ندارد بلکه هزینه ای را بر کشور تحمیل می کند.

 

رئیس بسیج جامعه ی زنان کشور ادامه داد:  اساسا انقلاب اسلامی برای این بود که عدالت بین آحاد مختلف مردم حاکمیت پیدا کند و هیچ کس به واسطه ی رانت برتری بر دیگری نداشته باشد و همه ی اقوام و مذاهب در کنار هم از حقوق عدالت مدارانه برخوردار باشند.

وی خاطر نشان کرد:   اگر به دنبال اجرای عدالت برای مردم هستیم از مهم ترین مسائل حقوق شهروندی  مقابله و معرفی کسانی است که حقوق های نجومی دریافت می کنند ، آیا این با قانون اساسی و حقوق شهروندی مطابقت دارد که افرادی تا این حد از بیت المال بدون انصاف و عدالت برخوردار شدند و حقوق های نجومی دریافت کردند در حالی که حتی این افراد به قوه قضائیه برای رسیدگی به امورشان معرفی نمی شوند.

اصلانی با بیان این که حقوق شهروندی احتیاج به عمل دارد نه یکسری صفحات تئوری ، تاکید کرد:عمل به حقوق شهروندی این است که وقتی در برجام ملت ایران خسارت دیده شدند، مسئولین توضیح دهند که چرا این همه خسارت ناشی از برجام به حیثیت و مال مردم وارد شد و توان خود را بکار گیرند تا  عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی محقق شود.

رئیس بسیج جامعه ی زنان کشور  یادآور شد: امروز حقوق شهروندی احتیاج به اقدام وعمل دارد، حقوق شهروندی این است که آمار بیکارانمان در برهه ی کنونی کم شود تا خلاقیت ها و استعدادهایشان شکوفا شود و در عرصه ی کار و تولید ، اختراع و ابتکار حضور پیدا کنند و ما نیز از مخترعین و مبتکرین خود حمایت کنیم.

وی ابراز داشت: مطرح کردن حقوق شهروندی، یکسری ماده و قانونی که قبلا نیز بوده و موضوع جدیدی نیست در واقع یک حرکت انتخاباتی است آنچه که مردم از دولت انتظار دارند اقدام و عمل در حوزه ی اشتغال آفرینی مخصوصا زنان در بحث اشتغال خانگی و توجه به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم است.

اصلانی افزود: حقوق شهروندی این نیست که در ابتدای سال مردمی که شهید دادند شاهد حذف درس آزادگی و شهادت از کتب درسی باشند، آیا این حقوق شهروندی است که در حوزه ی فرهنگ تا این حد با نسل آینده اجحاف شود ، نسلی که باید با پشتوانه ی دفاع مقدس بدرخشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات