فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان

پدافند غیرعامل را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت : پدافند غیر عامل مهیا نیست و ما هنوز نتوانستیم پدافند غیرعامل را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود
کد خبر: ۸۷۹۵۶۴۳
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، سردار مرتضی کشکولی در جلسه ستاد بحران و پدافند غیر عامل ادارات استان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان برگزار شد اظهارداشت: امروز با حضور برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل برگزار شد تا بتوانیم تا با برنامه‌ریزی و طراحی در زمان وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی توان مردم، بسیجان و سازمان‌های مردم نهاد را به اقتضای تخصص‌هایی که دارند به کار بگیریم.

وی افزود: 200 هزار بسیجی فعال و 400 هزار بسیجی غیر فعال در استان هست یعنی حدود یک سوم جمعیت کل استان بسیجی است که اگر یک دهم از این نیروها را در هر نوع بحرانی به کار بگیریم به طور حتم در پیشگیری و کاهش تلفات و صدمات می‌تواند موثر باشد.

فرمانده سپاه استان لرستان تصریح کرد: متأسفانه در بحث پیشگیری از حوادث بین دستگاه‌ها هم افزایی نیست و ما نتوانسته‌ایم در این زمینه با دولت هم‌افزایی داشته باشیم اما امروز کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به همین منظور برگزار شد تا بتوانیم با هم‌افزایی در سه بعد آموزش، سازماندهی عمومی و تخصیصی و ساماندهی بسیجیان کارمند به نتیجه مطلوب برسیم.

وی به آموزش‌هایی لازم که برای این سه سطح برگزار می‌شوداشاره و عنوان داشت : از آنجا در بحث پدافند غیر عامل بخشی از کار به عهده مردم است بنابراین باید به مردم، تیم‌های تخصصی و کارمندان تخصصی که از بسیجیان ما هستند آموزش لازم ارائه شود تا در زمان حوادث برای کمک در اختیار ما باشند.

کشکولی خاطر نشان کرد : شرط عقل این است انسان در شرایطی که آرامش دارد و حادثه نیست پیش بینی‌های لازم را داشته باشد تا بتواند از خسارات و صدمات جلوگیری کند.

وی به برگزاری برنامه‌های مختلف پدافند غیر عامل از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد وگفت: علی‌رغم برنامه و جلسات مختلفی که برگزار شده هنوز ذهنیت اقشار مختلف جامعه در بحث پدافند غیر عامل مهیا نیست و ما هنوز نتوانستیم پدافند غیرعامل را به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه کنیم که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان به ۵۱ گردان بیت المقدس که در استان وجود دارد اشاره کرد وافزود : از هر کدام از این گردان‌ها یک دسته برای انجام عملیات‌های امداد و نجات در نظر گرفته شده است.

کشکولی عنوان کرد: در راستای دستیابی به اهداف کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل در استان سه نوع سازماندهی مردمی، تیم‌های تخصصی امداد و نجات و تیم‌های تخصصی مدیران دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

وی به لزوم آموزش‌های پدافند غیر عامل از طریق صدا و سیما تاکید و تصریح کرد: پس از سازماندهی تیم‌های مختلف آموزش های لازم ارائه می‌شود و در سطح بسیجیان ادارات نیز نوع آموزش توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد : دستگاه‌های اجرایی استان لرستان با توجه به حوزه کاری خود نیازهای زمان بحران را شناسایی و به کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل معرفی کنند.

سرهنگ علی حسین پازدار معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) در ادامه این جلسه با اشاره به انتصاب فرمانده سپاه استان به عنوان رئیس کارگروه سازماندهی مشارکت‌های مردمی در پدافند غیر عامل گفت : سپاه استان لرستان همه امکانات سازمانی خود در راستای فعال کردن بسیجیان در بحث پدافند غیر عامل استفاده می‌کند.

وی افزود: دو سال گذشته در پی سیلاب‌هایی که در استان و شهرستان کوهدشت رخ داد از هر شهرستان یک گردان از گردان‌های ساماندهی شده از وضعیت دفاعی و نظامی به امداد و نجات تغییر یافت تا در حوادث غیر مترقبه وارد کار شوند

انتهای خبر /ز.


ارسال نظرات