مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها:

تکریم انسانیت در اقدامات جهادی سازمان بسیج جامعه پزشکی مشهود و قابل تقدیر است

مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها، تکریم انسانیت را در اقدامات جهادی بسیج جامعه پزشکی مشهود و قابل تقدیر دانست.
کد خبر: ۸۷۹۵۶۴۸
|
۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدیان، مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها در هفتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آدینه در حال برگزاری است، گفت: امروزه با وجود نیروها و ظرفیت هایی با اخلاص در کشور ما نباید شاهد این همه مشکل در کشور باشیم که در این مجمع های ارزشی باید بیشتر راجع به مشکلات مردم صحبت شود.

 

مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه ها با اشاره به ماه ربیع الاول به سبک زندگی پیامبر اشاره و اذعان کرد: پیامبر اسلام(ص) به عنوان مدیر جامعه در زمان خود آسایش نداشت و به خاطر مسئولیت‌هایی که بر دوشش بود برای راحتی مردم تلاش می‌کرد که در این جهت انتظار داریم مسئولین جامعه ما نیز در تلاش برای آسایش مردم باشند.

 

حجت الاسلام محمدیان، تصریح کرد: اگر مسئولین در جایی تخلف دیدند باید فارغ از اینکه اصولگرا یا اصلاح طلب هستند با اتفاق آرا موضع بگیرند چرا که ظلم و تبعیض آفتی است که جناح و دولت نمی‌شناسد و ریشه انقلاب را تهدید می‌کند و همه ما باید با هر گرایش سیاسی به آن حساسیت نشان دهیم.

 

وی ادامه داد: اشرافیت در بین مسئولین شاخص منفی و خطر بزرگی برای انقلاب اسلامی است، امروزه دیگر مسئولین از سوار شدن بر ماشین مدل بالا ظاهرا هراسی ندارند در حالیکه در اوایل انقلاب مسئولین از سوار شدن بر ماشین های مدل بالا خجالت زده می شدند.

 

مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها اذعان کرد انجام دادن کار خوب امروزی وظیفه همه افراد است اما تشخیص اولویت ها بر عهده بسیج است و ما باید با نگاه راهبردی بتوانیم مهمترین آنها را تشخیص دهیم؛ امروز کارهای خوبی انجام شده است اما اولویت‌ها دیده نمی‌شود و مسائل اصلی فراموش شده و حاشیه مطرح است؛ اگر بتوانیم اولویت‌ها را درست تشخیص دهیم مشکلات حل خواهد شد اما اگر در سیاست پذاریها به این موضوعات توجه نکنیم بسیاری از استعدادها مغفول خواهد ماند.

 

وی به شاخص‌های تعیین اولویت اشاره کرد و گفت: از نگاه اسلامی مهمترین شاخص، عدالت است چرا که همه انبیاء برای گستراندن عدالت مبعوث شده‌اند.

 

حجت الاسلام محمدیان، با اشاره به بی عدالتی در جامعه امروز گفت: گروهی از افراد در جامعه هستند که در منشأ معاش آنها یارانه ۴۵ هزار تومانی است، در حالیکه برای برخی مدیران حقوق ۲۰۰ میلیون به بالا مطرح است؛ البته ما معتقد نیستیم همه باید مثل هم حقوق بگیرند چرا که تلاش‌ها متفاوت است اما اینقدر فاصله زیاد قابل تامل است.

 

حجت الاسلام محمدیان، شاخص دیگر در تعیین اولویت را کرامت انسانی دانست و تکریم انسانیت را در اقدامات جهادی بسیج جامعه پزشکی مشهود و قابل تقدیر دانست، افرود: نهال خوبی است که باید رشد کند و تبدیل به شجره طیبه شود و انظار داریم این اقدامات تبدیل به سیستم شده وارد ساختار حکومت بشود تا بعد از مدتی نیاز به اقدامات جهادی در کشور نباشد و مردم بدون هیچ منتی بتوانند از حداقل ها در حوزه بهداشت و درمان بهره‌مند شوند.

 

وی شاخص سوم را در معارف دینی ظلم ستیزی دانست و مفهوم آن را با عدالت متفاوت عنوان کرد و توضیح داد: مبارزه با ظالم باید با رفتار خصمانه صورت گیرد نه با لبخند، مگر می‌شود با ظالم مدارا کرد ما باید قدرت و استحکام خود را از درون تقویت کنیم تا بتوانیم در برابر بد قولی های دشمنان مقاومت داشته باشیم.

 

مسئول نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها در پایان صحبت‌های خود گفت: مبارزه با ظالم باید با رفتار خصمانه صورت گیرد، ما نیاز به اقتدار درونی داریم که آن را در پرتو انقلاب به دست آوردیم و باید این استقامت را در صحنه های بین المللی هم استفاده کنیم و نشان دهیم که اگر بایستیم همانگونه که در طی این سی و هشت سال ایستاده ایم خداوند نیز ما را یاری خواهد کرد و بر مسئولین است که از خود ضعف نشان ندهند.

 

به گزارش سازمان بسیج جامعه پزشکی،  هفتمین مجمع عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی طی امروز و فردا در سالن همایش مجتمع فرهنگی آدینه در حال برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار