انتقاد وزیر اقتصاد از عملکرد نظام بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی

بانک‌های خصوصی هیچگونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: جلسه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در کشور تشکیل می‌شود، شعاری نیست.
کد خبر: ۸۷۹۵۹۹۴
|
۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی طیب‌نیا صبح امروز در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور استاندار سمنان، شماری از مسؤولان کشوری و استانی در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان تشکیل شد، اظهار داشت: جلسه‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در استان‌ها و در سطح کشوری برگزار می‌شود، شعاری نیست.

وی افزود: تا پایان سال جاری، تعهدات دستگاه‌های اجرایی در رابطه با رونق اقتصادی باید به طور 100 درصدی عملیاتی شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: با وجود در اختیار داشتن 40 درصد منابع بانکی استان سمنان توسط بانک‌های خصوصی، این بانک‌ها تاکنون هیچ‌گونه تسهیلاتی در بخش رونق تولید پرداخت نکرده‌اند.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: راجع به مسائل، پروژه‌ها، حرف‌ها و مشکلات موجود با نظام بانکی با سازمان امور مالیاتی مورد به مورد بحث شده است و ما بیشتر علاقه‌مند هستیم تا نتیجه این جلسات را بدانیم.

طیب‌نیا ادامه داد: اگر مشکلاتی باقی مانده است، باید حل و فصل شود و بدانیم این مشکلات از کجاست و به جمع‌بندی برسیم.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که نخواستیم این نشست، یک جلسه شعاری باشد؛ جلسه قبل آمدیم، حرف زدیم و سخنرانی کردیم و بنای ما بر این است جلساتی که از بعد از آن می‌آییم، تصمیمات عملی داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: گزارشی که تا امروز ارائه‌شده، نشان می‌دهد تصمیماتی که در جلسات قبل داشتیم، پیرو آن اقدامات و نامه‌نگاری‌هایی شده است؛ نامه‌نگاری مفید و لازم بوده، ولی کافی نیست و بالاخره باید بدانیم نتیجه و محصول کار چیست.

طیب‌نیا ادامه داد: انتظاری که در پایان داریم، این است تعهداتی که سیستم بانکی و سایر نهادها در مورد طرح‌های کوچک و متوسط پذیرفته‌اند، 100 درصد انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های اولویت‌دار پیشرفت خوبی داشته‌اند و بعضی‌ها پیشرفتشان خوب نیست؛ یعنی باید بنشینیم و با دستگاه‌ها صحبت کنیم و ببینیم مشکلات از کجاست و آنها را حل و فصل کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بیشتر در جلسه امروز دنبال حل معضلات و مشکلات هستیم و هدف، جمع‌بندی جلسات، پیشنهادات و اقداماتی است که باید انجام دهیم.


ارسال نظرات